La Paeria haurà convocat totes les places afectades pel procés d’estabilització abans d'acabar l’any 2022
Aquest mes es publicarà la convocatòria de 74 places de funcionari i 6 places de personal laboral de l’IMO pel sistema de concurs oposició, que es resoldrà al 2023Aquesta convocatòria se suma a la ja oberta pel sistema de concurs de mèrits, que afecta un total de 242 places, i permetrà garantir l’estabilitat dels empleats de l’Ajuntament, ha destacat la tinent d’alcalde Jordina Freixanet
Aquest mes es publicarà la convocatòria de 74 places de funcionari i 6 places de personal laboral de l’IMO pel sistema de concurs oposició, que es resoldrà al 2023Aquesta convocatòria se suma a la ja oberta pel sistema de concurs de mèrits, que afecta un total de 242 places, i permetrà garantir l’estabilitat dels empleats de l’Ajuntament, ha destacat la tinent d’alcalde Jordina Freixanet
El govern municipal ha informat avui en una sessió extraordinària els membres de la comissió per a les polítiques de la gestió d’Economia, Presidència, Participació i Promoció Econòmica de la pròxima convocatòria dels processos d’estabilització de l’ocupació temporal a l’Ajuntament de Lleida i a l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO), mitjançant el sistema de concurs oposició.
La convocatòria, que s’aprovarà en la pròxima Junta de Govern Local, afecta un total de 74 places de funcionari de l’Ajuntament i 6 places de personal laboral de l’IMO i compta amb l’informe favorable dels representants dels treballadors a la Junta de Personal i el Comitè d’Empresa.
Aquest acord permetrà donar compliment a l’Oferta Pública d’Ocupació de la Paeria per a l’any 2022, dins del procés d’estabilització dels treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Lleida, segons fixa la llei 20/2021 de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l’ocupació pública. Prèviament, ja es van convocar les bases del procés selectiu per a cobrir 242 places pel sistema de concurs de mèrits, procediment que ara es troba en marxa.
La segona tinent d’alcalde i regidora de Presidència, Jordina Freixanet, ha destacat el compromís del govern municipal amb l’estabilitat dels treballadors de l’Ajuntament amb noves dinàmiques de gestió dels recursos humans, i ha assenyalat que aquest procés garantirà que “al final d’aquest mandat quedi resolt l’alt grau de temporalitat que hi havia a l’Ajuntament de Lleida”.
Les bases es publicaran abans d’acabar l’any íntegrament al Butlletí Oficial de la Província, a la seu electrònica de la Paeria i al Diari Oficial de la Generalitat i està previst que durant l’any vinent es dugui a terme el procés selectiu.
El procediment garantirà el compliment dels principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat, així com els preceptes de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic pel que fa a la publicitat de les convocatòries i de les seves bases; transparència; imparcialitat i professionalitat dels membres dels òrgans de selecció; independència i discrecionalitat tècnica en l'actuació dels òrgans de selecció; adequació entre el contingut dels processos selectius i les funcions o tasques a desenvolupar; i agilitat en els processos de selecció.
S’estructurarà en una fase d’oposició, amb una puntuació màxima de 60 punts, i una fase de concurs, amb un màxim de 40 punts, que tindrà en compte especialment els serveis prestats a l’administració. Per arribar a aquesta segona fase, els aspirants hauran d’haver superat la fase d’oposició.
Les persones que superin l’oposició però no obtinguin plaça quedaran incloses en una borsa de treball específica per a cobrir temporalment places com a personal funcionari interí o laboral temporal, d’acord amb l’establert a la normativa vigent.