Els mercats municipals obsequien els clients amb un calendari amb consells dietètics
L'objectiu és fomentar el consum saludable de fruita i verdura de les terres de Lleida
L'objectiu és fomentar el consum saludable de fruita i verdura de les terres de Lleida
Els paradistes dels Mercats Municipals de Ronda-Fleming, Balàfia i Cap Pont juntament amb els del Mercat Central de Fruites i Verdures, volen obsequiar aquest Nadal els seus clients amb un calendari que relaciona consells de salut amb cada una de les fruites i verdures de la temporada. L’objectiu d’aquest calendari és "fomentar el consum saludable de fruita i verdura de les terres de Lleida i animar als ciutadans a gaudir de la qualitat dels productes frescs dels mercats municipals", com ha afirmat la regidora de comerç, turisme i consum de la Paeria, Montse Bergés. Amb aquesta finalitat l’Institut Municipal de Mercats i Consum (IMMC) va encomanar els textos del calendari a la metgessa especialista en dietètica Pilar Senpau.
Nova climatització al mercat de Balàfia
Paral•lelament a l’acte de presentació del calendari, Montse Bergés, ha presenta el nou sistema de climatització del mercat municipal de Balàfia que es va instal•lar durant l’estiu amb l’objectiu de proporcionar, tant als usuaris com als mateixos paradistes, una temperatura confortable, millorant la imatge en benefici dels operadors econòmics i dels consumidors finals. Aquestes obres s’han finançat entre l’Associació de paradistes del mercat de Balàfia, l’IMMC i la subvenció atorgada per la Direcció General de Comerç de la Generalitat.
La realització del calendari i les obres de la climatització se sumen als cursos de formació als paradistes que han tingut lloc durant el passat mes de juny, als Estudis de Dinamització dels mercats municipals que l’IMMC va encarregar a una empresa consultora externa, i a les obres previstes de reforma dels lavabos del mercat de Ronda–Fleming. Totes aquestes accions s’emmarquen en el Pla d’Actuació Municipal de l’IMMC en els mercats municipals de Lleida per l’any 2005.