Els pressupostos generals de l'Estat inclouen una partida de 2,7 milions d'euros per acabar l'avinguda de Pinyana

El Ministeri de Foment proposa finançar el total de l'obra amb 5,4 milions d'euros en 2 anys i que l'Ajuntament n'assumeixi l'execució

El Ministeri de Foment proposa finançar el total de l'obra amb 5,4 milions d'euros en 2 anys i que l'Ajuntament n'assumeixi l'execució

L'Ajuntament de Lleida ha rebut del Ministeri de Foment la proposta de conveni en funció del qual l'administració de l'Estat proposa aportar 5,4 milions d'euros per desbloquejar les obres de construcció de l'avinguda de Pinyana, que han d'enllestir la interconnexió de les carreteres N-II, N-230 i N-240. En una carta adreçada a l'alcalde Àngel Ros, el secretari d'estat d'infraestructures i planificació, Víctor Morlán, ha presentat l'esborrany del conveni que, ara, la Paeria estudiarà i, si s'escau, aprovarà en sessió plenària perquè l'alcalde i la ministra de foment el signin. El Ministeri de Foment preveu finançar els treballs amb dues aportacions de 2,7 milions d'euros: una l'any 2006 i l'altra l'any 2007. Aquestes quantitats ja han estat incloses i aprovades en els pressupostos generals de l'Estat, segons Víctor Morlán. D'altra banda, l'esborrany del conveni contempla que l'Ajuntament assumeixi la licitació, l'adjudicació i la contractació de les obres, així com la responsabilitat de la seva direcció i execució. A més, segons l'esborrany del conveni, l'Ajuntament ha de realitzar al seu càrrec les expropiacions i serveis afectats necessaris per a la construcció d'aquest nou vial: per a aquesta comesa els pressupostos municipals del 2006 ja inclouen una partida. Tercer tram de la connexió entre 3 vies L'avinguda de Pinyana és el tercer tram del projecte de connexió de tres vies gestionades per l'Estat: la N-II, la N-230 i la N-240. Els dos primers trams (amb un cost de 1,5 milions d'euros i 2,1 milions d'euros, i duts a terme per la Paeria) han consistit en la construcció primer de Baró de Maials entre el Pont de Pardinyes i Alcalde Recassens, i després en la perllongació de Baró de Maials fins a la connexió amb la N-230 a la plaça de França. El tercer tram, el de la connexió de la N-230 amb la N-240 a través de l'avinguda de Pinyana, és un projecte aprovat l'any 2000, que el Ministeri de Foment finançarà i en cedirà l'execució a la Paeria. En un conveni subscrit el febrer de 1996, l'Administració de l'Estat es comprometia a executar aquesta obra. Ara, tenint en compte que la trama urbana ha integrat ja la zona on s'ha de construir l'avinguda, es considera preferible que la Paeria assumeixi l'execució de l'obra i el Ministeri la financiï.