<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/3971>>.

L'Eix Comercial, el més ben valorat de Catalunya després de Barnacentre i la Diagonal

Estudi de la Generalitat sobre la distribució comercial a Catalunya

Estudi de la Generalitat sobre la distribució comercial a Catalunya

El Llibre blanc sobre la concentració empresarial en el sector de la distribució comercial a Catalunya, el·laborat pel departament de Comerç de la Generalitat, estableix que l'Eix de Lleida és la tercera zona de Catalunya amb més capacitat d'atracció comercial. Només dos àrees de Barcelona, l'av. Diagonal i Barnacentre -el Portal de l'Àngel i el seu entorn- superen la capital del Segrià en aquesta classificació. L'Eix Comercial de Lleida supera zones tan destacades com el Passeig de Gràcia de Barcelona i els centres de Tarragona, Reus i Girona. La millora urbanística i comercial de l'Eix de Lleida és, precisament, una de les prinicipals iniciatives del govern encapçalat per l'alcalde Àngel Ros que, en aquest projecte, compta amb el suport de la Federació d'Associacions de l'Eix, presidida per Jordi Baraldés, i de les associacions de veïns dels diversos barris per on passa l'Eix. Una de les actuacions més significatives ha estat la reurbanització d'aquesta via, la tercera i darrera fase de la qual s'emprendrà al 2006. Entre el 2004 i fins l'any que ve, quan acabin les obres, s'hauran renovat 2.355 m linials, que suposen 20.235 m2. La primera i segona fase dels treballs s'han completat amb èxit, amb la col·laboració de les regidories d'Urbanisme, de Comerç i d'Economia. A més de la millora urbana, el projecte comporta una profunda renovació dels serveis -aigua, gas i electricitat- i del mobiliari urbà -jardineres, bancs, papereres, faroles- que confereixen als carrers una imatge més moderna i fan que el passeig i les compres es realitzin de manera més confortable. L'estudi realitzat pel Departament de Comerç de la Generalitat fa una anàlisi minuciosa de l’estructura del sector de l’equipament de la persona i del posicionament dels grans operadors en el mercat. Facilita dades sobre el pes de les botigues de monomarca i multimarca, la presència de la producció catalana en la distribució i els canals de comercialització. El treball s'ha basat en dades de l'any 2003.