Animac 2006 presenta una exposició sobre l'animador alemany Raimund Krumme
Es podrà visitar a la Sala del Mercat del Pla del 10 de febrer al 19 de març
Es podrà visitar a la Sala del Mercat del Pla del 10 de febrer al 19 de març
La desena edició d’ANIMAC, en col·laboració amb la sala d’exposicions del Mercat del Pla, mostrarà la investigació gràfica de l’animador Raimund Krumme en torn al seu pròxim projecte de curtmetratge, una adaptació del conte de Samuel Becket El despoblador. Krumme recompon l’espai escènic de la futura pel·lícula a la sala d’exposicions, fent de l’espectador un personatge més, immers a les perspectives impossibles i perpètuament mudables dels seus dibuixos.
Raimund Krumme neix a Colònia (Alemanya), però des de 1994 estableix intermitentment la seva residència als Estats Units, per la seva activitat com a professor a l’escola d’animació de Cal Arts, o bé per a dur a terme treballs comercials de l’agència de publicitat Acme Filmworks (Los Ángeles); és per aquest motiu que algunes de les seves pel·lícules personals han estat realitzades a cavall entre Amèrica i Alemanya.
Els seus curts d’animació Ropedancers, Spectators, Crossroads i Passage han guanyat nombrosos premis internacionals incloent el Premi del Jurat al Festival d’Annecy, el Bundesfilmpreis-Filmband a Gold (Bonn), i el Gran Premi d’Animació (Montreal).
El seu últim film The Message, s’estrenà al març del 2000 a Brusel·les. Abans de tornar al Cal Arts, ensenya a l’Acadèmia d’Art a Braunschweig i a la Universitat de Minas Gerais de Brasil i treballa al departament de recerca de l’Institut Nacional de l’Audiovisual a París. És membre fundador de Cartoon, la branca d’animació del Media Program de la Unió Europea a Brusel·les.
És molt conegut al món de la indústria de l’animació europea per les seves contribucions a la realització de pel·lícules creatives, tant a l’animació tradicional com per ordinador, i el seu enfocament innovador ha influït a molts animadors europeus.
El que brolla de les mans de Raimund Krumme és animació en estat pur, car a totes les seves pel·lícules es preocupa per treure partit de les propietats inherents al mitjà, elaborant el seu propi univers.