Consum prioritza la reclamacions pel tancament de l’empresa de mobiliari Xavier Pujol
La primera recomanació és tramitar un burofax tant a la botiga que resta tancada com a les entitats financeres
La primera recomanació és tramitar un burofax tant a la botiga que resta tancada com a les entitats financeres
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha tramitat al llarg d’aquesta setmana 15 reclamacions de ciutadans afectats pel recent tancament de l’empresa de mobiliari i interiorisme Xavier Pujol, que disposava d’una botiga a la ciutat de Lleida. Aquests casos s’han presentat ja davant la Junta Arbitral de Consum Municipal, segons ha confirmat la regidora de Comerç, Consum i Turisme, Montse Bergés, qui garanteix “la màxima prioritat i celeritat en la tramitació”. D’altres reclamacions semblants s’han presentat també directament a l’Agència Catalana del Consum i a associacions de consumidors.
Bona predisposició de les entitats financeres
Montse Bergés destaca que “una bona parts dels afectats han finançat la compra del mobiliari, que no els ha estat lliurat a causa del tancament, mitjançant contractes de préstec amb entitats financeres”, raó per la qual la primera recomanació que s’ha fet als usuaris és la tramitació d’un burofax informant de l’inici dels tràmits de reclamació, tant a la botiga que resta tancada com a les entitats financeres amb les quals han subscrit una pòlissa de crèdit.
La regidora de Comerç, Consum i Turisme valora en aquest sentit “la bona predisposició que estant mostrant les entitats financeres per arribar a solucions favorables per als consumidors en aquestes circumstàncies i, en molt dels casos, a resoldre els contractes de finançament”. Per aquest motiu, Montse Bergés recomana els afectats “seguir les indicacions que s’han efectuat des de l’OMIC i l’Agència Catalana del Consum”, que continua assessorant als afectats en les actuacions a emprendre. Malgrat això, “encara no es pot confirmar si per part dels representants de l’empresa Xavier Pujol s’acceptaran solucions de mediació amb els afectats o bé aquests hauran d’acudir a la via judicial”, segons Montse Bergés.
De les sol•licituds d’arbitratge presentades davant l’OMIC es dedueix que les situacions dels afectats són molt diverses, havent-hi ciutadans que estan a l’espera de rebre el mobiliari adquirit i totalment pagat, d’altres que van donar una paga i senyal per la reserva del mobiliari, i en els pitjors dels casos els que van formalitzar la compra signant un contracte de finançament pràcticament un o dos dies abans del tancament de l’empresa. La regidora Montse Bergés garanteix que “la Paeria vetllarà per la defensa dels interessos de tots els consumidors afectats atenent a cada una de les circumstàncies en particular”.