La Paeria demana a Foment la construcció d'una mitjana a l'antiga travessia de la N-II
Ha enviat un informe tècnic amb diferents propostes per millorar la seguretat del vial al tram comprés entre la rotonda del Cementiri, la incorporació als accessos de la N-240 i a les diferents entrades a la ciutat per l'Avinguda de les Garrigues, el Pont del Universitat i el Passeig de Ronda
Ha enviat un informe tècnic amb diferents propostes per millorar la seguretat del vial al tram comprés entre la rotonda del Cementiri, la incorporació als accessos de la N-240 i a les diferents entrades a la ciutat per l'Avinguda de les Garrigues, el Pont del Universitat i el Passeig de Ronda
L'Ajuntament de Lleida ha sol·licitat a Foment l'adopció de diferents mesures al tram de l'antiga N-II (actual LL-11) en la zona compresa entre la rotonda del cementiri, l'hotel Ilerda i els diferents accessos a la ciutat per l'Avinguda de les Garrigues, Pont de la Universitat i Passeig Ronda per millorar la seguretat vial d'aquest travessia.
La Paeria ha enviat a Foment un informe tècnic on es qualifica aquesta zona com a TCA (tram de concentració d'accidents greus) i on es reclamen diferents mesures per reduir la siniestralitat, entre les quals destaca separar físicament ambdós sentits de circulació per tal d'evitar el desplaçament lateral o perpendicular. La Paeria també proposa al ministeri de foment que es disseny un espai per garantir el pas de vianants (atesa l'activitat comercial de l'entorn), la instrumentalització del control de velocitat mitjançant sistemes fixos i reforçar la senyalització amb panells de missatge variable així com reforçar la senyalització vertical de limitació vertical en ambdós sentits a 70km/h.
L'informe de l'Ajuntament de Lleida constata l'elevat volum de trànsit (entre un 80 i un 90%) que registra aquest tram de la N-II entre les 6h i les 22h. La Intensitat Mitjana Horària (IMH) en el sentit Lleida-Barcelona-Tarragona (Sortida) és de 1610 vehicles i l'IMH en el sentit Barcelona-Tarragona Lleida (entrada a la ciutat) és de 1420 vehicles. La velocitat dels vehicles que circulen per aquest tram supera al límit establert, fixat en 70 km/h, fet que és "incompatible amb les característiques específiques del tram, sobretot pel que fa a les nombroses incorporacions". Segons l'anàlisi realitzat des de la regidoria de Seguretat Ciutadana de tot el tram, l'espai que registra més sinistralitat és el situat a l'altura de l'Hotel Ilerda.
El tipus d'accidents registrats en la zona són col·lisions frontolaterals, col·lisions per encalçament, col·lisions laterals i atropellaments a vianants. En tots els casos s'han produït desplaçaments amb invasió al carril contrari. Pel que fa a les causes que han provocat els sinistres, la Guardia Urbana determina que es produeixen per velocitats inadequades, velocitats manifestament temeràries, canvis de sentit, distraccions, irrupcions antirreglamentàries (atropellaments a vianants) i avançaments incorrectes.