Nou reglament municipal del servei d'auto taxi
Estableix els drets i deures dels propietaris i dels usuaris per mantenir la qualitat del servei
La comissió de Serveis Generals ha aprovat avui inicialment el Reglament de Municipal del Servei d'Autotaxi, que actualitza l'existent amb l'objectiu "d'adaptar-lo a les circumstàncies de funcioment d'avui en dia", ha explicat el tinent d'alcalde Lluís Pere Alonso. El reglament regula els drets i deures tant dels propietaris dels vehicles com dels usuaris i estableix les garanties d'un servei públic. Alonso ha destacat el nivell de qualitat que caracteritza el servei de taxi de la ciutat de Lleida i, en aquest sentit, n'ha destacat la seva trascendència perquè suposa en molts sentits "la imatge de la ciutat".
El nou reglament regula aspectes com quin tipus de publicitat poden portar els taxis (no es permetrà la publicitat de begudes alcohòliques o de qüestions que puguin ferir la sensibilitat dels ciutadans) i la incorporació de noves tecnologies als vehicles que permetin millorar el servei al client amb l'expedició de rebuts automàtics o la possibilitat de pagar amb targeta de crèdit i incrementar la seguretat del conductor (amb la instal·lació de GPS). En aquest sentit, en el decurs de la mateixa comissió s'ha aprovat un conveni de col·laboració que permetrà la instal·lació de sistemes de seguretat GPS als taxis, connectats al Sistema d'Emergències 112. Es tracta d'un acord entre la Federació de Municipis de Catalunya, l'Ajuntament de Lleida, la Generalitat i el sector del taxi que permetrà subvencionar els propietaris dels vehicles per instal·lar el sistema de navegació GPS. L'Ajuntament obrirà una línia de subvencions de 225€ per vehicles i facilicitarà als taxistes les tramitacions oportunes per fer efectiu el servei.
D'altra banda, en la comissió de Serveis Generals s'ha aprovat l'oferta pública d'ocupació de l'Ajuntament de Lleida per a l'any 2006. S'ofertaran 7 places lliures: 1 d'arquitecte, 1 d'arqueòleg i 5 de guardies urbans. Aquest any es dedicaran a promoció interna 15 places més: 2 places d'Oficial d'Obres i Serveis , 4 places de professor especial de Conservatori, 4 places d'auxiliar administratiu, 4 places d'administratiu, 1 plaça de tècnic de gestió i 1 plaça de tècnic superior.