Tu mous Lleida, nova campanya adreçada als joves
Diferents accions per animar als ciutadans i ciutadanes de 13 a 35 anys a gaudir de tots els recursos que ofereix Lleida als joves
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i la regidora de Joventut, Montse Mínguez han presentat avui la campanya "Tu mous Lleida", que té l'objectiu de donar a conéixer tots els recursos i possibilitats adreçats als joves que ofereix la ciutat. L'emancipació dels joves, la participació i el lleure són els eixos de les activitats i programes que ofereix la regidoria de Joventut adreçats a la població juvenil de la ciutat i que es potenciaran per mitjà de la campanya presentada avui. La campanya, que utilitzarà la cartelleria i altres elements de difusió, pretén "la vinculació dels joves amb la gestió de la ciutat, el més important és que es vegi que la ciutat compta amb ells".
Habitatge i accés al mercat laboral són les preocupacions principals dels joves d'avui en dia i amb aquest objectiu la regidoria de Joventut posarà en marxa properament un servei de Borsa d'Habitatge per la joves que els facilitarà l'accés a la vivenda per mitjà d'un servei d'intermediació amb propietaris de pisos. Pel que fa al treball, Àngel Ros ha destacat que un dels projectes emblemàtics de la ciutat "el Parc Científic i Tecnològic Agrolimentari de Lleida també està destinat als joves universitaris perquè seran els que hi treballaran realitzant tasques de recerca", a més dels programes que s'ofereixen des de l'IMT, el Consorci de Promoció Econòmica o el Viver d'Empreses.
La regidora de Joventut ha destacat la intensa activitat desenvolupada per la regidoria en els darrers tres anys amb més inversió per a programes de joventut "un sector de la població en el qual s'apliquen les polítiques més transversals que existeixen", ha explicat la regidora Montse Mínguez. 15.000 joves utitilitzen anualment el servei d'assesorament de la regidoria,hi ha 5000 suscriptors de l'agenda jove (el butlletí que informa de totes les activitats i cursos de la regidoria) i hi ha 55 associacions juvenils inscrites al Calidoscopi. Tot i que aquestes xifres mostren el dinamisme de la joventut de Lleida la regidoria vol incrementar encara més la participació dels joves amb nous mecanismes com un "Fòrum Virtual, que s'obrirà abans de la celebració del Fòrum de Joves, el proper mes de novembre o la creació d'una Bossa de Joves Voluntaris vist l'èxit de la bossa que es va crear per al Senglar Rock", ha destacat Mínguez. Pel que fa a l'àmbit del lleure, a banda dels programes ja consolidats com els Packs de Cap de Setmana i els Bucs Musicals d'El Mercat (per on passen 120 joves setmanalment) l'objectiu de la regidoria és impulsar el Festival de cultures urbanes Xplosion, que enguany celebrarà la segona edició.