Telecomunicacions, electrodomèstics i habitatge, principals motius de consulta dels consumidors

L'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor ha atès més de 3200 reclamacions i sol·licituds d'informació durant l'any 2005

L'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor (OMIC) ha incrementat la seva activitat durant l'any passat amb un increment significatiu del nombre de consultes i reclamacions: l'any 2005 es van atendre més de 3200 consultes i reclamacions, mentre que al 2004 se'n van comptabilitzar 2592. Els principal motiu de consulta per part dels consumidors lleidatans que s'han adreçat a l'OMIC de l'Institut Municipal de Mercats són les telecomunicacions (deficiències del servei, facturacions incorrectes, deficiències en els serveis contractats, fonamentalment en internet), electrodomèstics i serveis d'atenció al client (especialment des de l'entrada en vigor de la Llei de Garanties) i l'habitatge, en aspectes com l'obligatorietat del consumidor de subrogar-se la hipoteca del constructor o l'aparició de vicis ocults a la construcció com humitats o esquerdes. Altres motius de consulta i reclamacions han estat deficiències en la prestació de serveis per part d'agències de viatges i l'arrendament d'habitatges. Per la seva banda, la Junta Arbitral de Lleida ha tractat 57 sol·licituds durant l'any 2005. La regidora de Mercats i Consum, Montse Bergés, ha fet balanç de les actuacions de l'OMIC, coincidint amb la celebració del Dia del Consumidor i ha anunciat l'inici d'una campanya d'adhesió a la Junta Arbitral de Consum adreçada especialment a les empreses que intervenen en el sector de la construcció d'habitatges i les empreses de serveis. D'altra banda "Fruites i hortalisses, consells per al seu consum" és la guia que ha editat l'Institut Municipal de Mercats amb motiu de la celebració del Dia del Consumidor 2006. La publicació s'ha presentat a l'Auditori amb la conferència "Sense fruita no es pot viure", a càrrec de la doctora Pilar Senpau, autora de la guia i una degustació de fruites i hortalisses amb plats elaborats per l'Escola d'Hoteleria i Turisme de Lleida.