El Museu Morera exposa les darreres adquisicions de la pinacoteca

La mostra, que es podrà visitar a la sala d'exposicions temporals del 6 d'abril al 25 de juny, inclou obres d'Antoni García Lamolla, Ton Sirera, Josep Vallribera, Joan Vila Casa, Antoni Llena i Jordi V.Pou

El tinent d'alcalde Xavier Sàez i el director del Museu Morera, Jesús Navarro, han presentat l'exposició "Darreres adquisicions", la selecció de les destacades obres que ha adquirit l'Ajuntament de Lleida aquest any passat que es podrà contemplar a la sala d'exposicions temporals del Museu a partir de demà i fins el 25 de juny. Tant Sàez com Navarro han coincidit en què ha estat un any excepcional en aquest sentit perquè s’han adquirit dues gran col·leccions que, d’una banda, enriqueixen significativament els fons artístics municipals i, de l’altra, cobreixen adequadament la representació en els fons del museu de dos dels creadors més significatius de l’art del segle XX a Lleida: Antoni G. Lamolla i Ton Sirera. Del primer, el museu ha incorporat un excel·lent conjunt d’obres corresponents a la seva etapa avantguardista vinculada al surrealisme i, del segon, s’ha dut a terme una adquisició molt important —des del punt de vista quantitatiu i qualitatiu— dels seus treballs fotogràfics. Altres obres de Joan Vilacasas, Antoni Llena, Josep Vallribera i Jordi V. Pou completen la mostra. L’adquisició de les obres del pintor Lamolla completa la representació d’un dels eixos clau de les col·leccions del Museu Morera: els protagonistes de l’avantguarda històrica dels anys trenta. Un cop excel·lentment coberta la trajectòria artística de Leandre Cristòfol, i representades de forma suficient les d’Enric Crous-Vidal i el jove Josep Viola (quan era dibuixant i poeta) l’ingrés de 10 obres emblemàtiques de Lamolla, com ara Diari d’un psicoanalista o Tubèrcul incúbic tot esperant l’hora seca, suposa la reparació d’un dels grans buits existents en els fons del museu amb l’obra d’un pintor clau en el surrealisme català i espanyol. La incorporació d’un conjunt de 24 fotografies i 6 pel·lícules de Ton Sirera completa la representació del treball creatiu d’aquest fotògraf en el fons del museu. Fins aquests moments la col·lecció contenia 4 obres originals de gran format i 12 fotografies provinents de la publicació Ton Sirera feta l’any 1961 amb text de Sebastià Gash. Ara, a més de completar la vessant experimental del seu treball fotogràfic amb altres fotografies i 3 pel·lícules directament vinculades a l’informalisme pictòric, s’incorporen alguns exemples del seu treball més realista, tant en la seva vessant fotogràfica com fílmica. Clouen la mostra una Planimetria de l’any 1958 de l’artista Joan Vilacasas, pertanyent al corrent informalista català i que esdevé, alhora, un clar referent en relació a la fotografia creativa de Ton Sirera; una obra d’Antoni Llena, adquirida amb motiu de la recent exposició que li va dedicar el nostre museu, i que obre un altre dels eixos externs de la col·lecció vinculat a la programació expositiva de la Petite Galerie de l’Alliance Française; tres obres de Josep Vallribera (dues cedides per l’artista) com una mostra significativa del treball d’aquest artista lleidatà vinculat a les avantguardes pictòriques de l’Europa Central; i, finalment, una fotografia de Jordi V. Pou que fa permeable el fons del museu a les noves aportacions de la fotografia creativa més actual.