<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/4596>>.

Comencen les obres de la portada d'aigua al marge esquerre de la ciutat

Construcció d'una nova canonada de 4230 metres de longitud que permetrà reforçar l'abastiment als barris de Magraners, Bordeta, Pardinyes i Cappont i les àrees industrials de la N-II i la N-240

Construcció d'una nova canonada de 4230 metres de longitud que permetrà reforçar l'abastiment als barris de Magraners, Bordeta, Pardinyes i Cappont i les àrees industrials de la N-II i la N-240

L'alcalde de Lleida, acompanyat de la regidora d'Urbanisme Marta Camps, ha visitat aquest matí l'inici de les obres de construcció d’una nova canonada de 4.230 metres de longitud, que permetrà la millora del servei d'aigua als barris del marge esquerre de la ciutat i als pol·lígons industrials. Les obres de la portada d'aigua al marge esquerre es realitzen coincidint amb la posada en funcionament de Pinyana, tenen un pressupost de 2.652.000 euros i un termini d'execució de 8 mesos. Precisament ahir es va adjudicar l'execució de la segona fase del projecte d'abastiment d'aigua de Lleida i nuclis urbans de la zona regable del canal de Pinyana a la UTE Corsan-Corviam Construcción S.A. - Arian Construcción de Gestión de Infraestructuras SA per un import Aquesta actuació "garanteix la millora de qualitat de l'aigua als barris de Pardinyes, Balàfia, Cappont i Magraners i en definitiva, el subministrament d'aigua a llarg termini a 50 anys a la ciutat de Lleida i el creixement dels barris en expansió tant en el marge esquerra com el dret i dels pol·lígons industrials del Segre i dels Frares", ha explicat l'alcalde. El recorregut de la canonada El traçat de la nova canonada va des d’Alcalde Rovira Roure fins als polígons del Segre i del Camí dels Frares, a través del barri de Balàfia i Pardinyes, travessant el riu Segre per mitjà del Pont de Pardinyes. La nova canonada tindrà dos trams diferenciats, de diàmetres de 500 mm i 400 mm, respectivament. Hi haurà 3050 metres e longitud de 400 mm i 1180 m més de 500 mm. La traça del primer tram de la nova conducció neix a la cruïlla de l'Avinguda Alcalde Rovira amb l'Avinguda de Pinyana i s' inicia a partir de la conducció de diàmetre 600 mm. provinent de l'embassament de Santa Anna. Transcorre en diàmetre 500 mm. per la futura Avinguda de Pinyana fins al carrer Penedès, els primers metres voreja els jardins de l'Hospital Arnau de Vilanova fins arribar a la confluència amb el Camí de Montcada, d'allí va fins a l'Avinguda Balàfia, on el projecte contempla l'execució d'un vial de doble carril de 8 metres d'ample. La conducció principal segueix per l'Avinguda Balàfia, connectant amb el tram de diàmetre 400 mm existent en aquest carrer, a partir de la intersecció amb el carrer Baró de Maials. En la intersecció del carrer Baró de Maials amb Francesc Molí existeixen dues conduccions paral.leles de diàmetre 300 mm. de recent construcció, que arriben fins el carrer Comtes d'Urgell, on s'inicia el segon tram de la canonada ja en diàmetre de 400mm. Arriba pel carrer Baró de Maials a connectar amb l'Avinguda Tortosa i més enllà fins el Pont de Pardinyes, on connecta amb una canonada que travessa el Segre. A l'altra banda del pont es reprèn la traça de la nova conducció, al carrer Llorenç Agustí i Quintana, on es preveu una derivació cap al Polígon Industrial "El Segre". La traça segueix per l'Avinguda Indústria per la mitjana fins a la carretera N-II. Es prén la carretera de Tarragona, on la canonada arriba a l'estació d'impulsió. L'estació consta d'una arqueta de 500 m3, i dues casetes: una d'emplaçament de les bombes i una altra per als quadres elèctrics i de control i el sistema de cloració. La conducció d'impulsió surt de l'estació, continua per la carretera N-240 (Carretera de Tarragona) i arriba finalment a l'entrada del Polígon Industrial "Camí dels Frares", on connecta amb la conducció de 300 mm. que arriba fins a la xarxa de distribució existent.