“Estacionar en doble fila és perillós”, lema de la tercera fase de la campanya de seguretat viària de la Paeria

La Paeria prohibeix estacionar davant de Correus i posa en marxa el rellotge de càrrega i descàrrega, entre altres mesures per lluitar contra els estacionaments incorrectes.

Un vehicle denúncia advertirà els conductors de la presència de dobles files i posarà en evidència aquells que estacionen incorrectament. Aquesta és una de les accions més destacades de la tercera fase de la campanya “A Lleida, conductors i vianants segurs i responsables”, que dedica la tercera fase als estacionaments de risc, i que han presentat aquest matí el Tinent d’Alcalde delegat de Seguretat Ciutadana, Lluís Pere Alonso, i la Tinent d’Alcalde Delegada d’Urbanisme, Marta Camps. El Tinent d’Alcalde Alonso ha destacat, durant la presentació, que “la Paeria vol fer incidència en el perill d’accident que generen els aparcaments incorrectes, ja que obliguen els conductors a fer maniobres sobtades de canvi de carril i resten visibilitat a vianants i conductors. A banda de la doble fila, la campanya també dedica atenció als estacionaments en espais reservats al transport públic o sobre la vorera”. Per la seua, banda, la Tinent d’Alcalde d’Urbanisme, Marta Camps, ha destacat que s’instal•laran elements de mobiliari urbà, com pilones, per impedir els estacionaments sobre la vorera o en llocs no permesos, com s’ha dut a terme al carrer Riquer. Una de les mesures destacades que s’ha posat en marxa avui és la prohibició d’estacionar a la zona de Rambla Ferran compresa entre els carrers Riquer i Alcalde Fuster. D’aquesta manera, segons Camps, “s’evitarà una doble fila endèmica, com és la que es produeix davant de Correus”. La regidora d’Urbanisme ha explicat que “s’estudia aplicar aquesta mateixa mesura en altres punt on sovint es produeixen dobles files i, d’altra banda, també es reforçarà la senyalització respecte als estacionaments”. Aquestes mesures se sumen a les que ja s’han dut a terme en matèria de millora de la seguretat dels vianants i reducció de la velocitat, com els passos elevats i les bandes reductores. Per desenvolupar aquesta part de la campanya, el campió del món de motociclisme Emili Alzamora ha cedit la seva imatge per divulgar el missatge “Estacionar en doble fila és perillós. Evita-ho!”. En aquesta tasca l’acompanyen el també pilot Isidre Esteve i el jugador de futbol Txema Alonso, que protagonitzen l’espot de televisió d’aquesta part de la campanya. A banda de les mesures divulgatives, la Guàrdia Urbana intensificarà la vigilància sobre la doble fila en aquells carrers en què es produeix amb més freqüència i sancionarà els conductors que estacionin incorrectament. Rellotge de càrrega i descàrrega Paral•lelament a la conscienciació sobre els risc d’estacionar incorrectament i l’actuació al respecte de la policia local, la Paeria impulsa altres mesures, com el nou rellotge de càrrega i descàrrega. Aquest rellotge de cartró, que s’ha distribuït entre els col•lectius de transportistes de la ciutat, permetrà regular millor aquestes zones d’estacionament i evitar-ne els abusos. D’aquesta manera, els conductors, quan aparquin en les zones reservades hauran de deixar marcat mitjançant aquest rellotge l’hora en què han arribat. A partir d’aleshores disposaran de mitja hora per dur a terme la tasca de càrrega i descàrrega, que és el temps que estipula el reglament d’aquests estacionaments. Zona Blava La Paeria també prendrà mesures contra l’impagament de la Zona Blava. L’estacionament regulat permet la rotació de vehicles en aquelles zones de la ciutat amb més afluència de trànsit. El bon ús d’aquest sistema d’estacionament evita els aparcaments incorrectes. Així doncs, la grua retirarà aquells vehicles que siguin multireincidents en l’impagament de tiquet de zona blava. Una mesura que s’advertirà als conductors amb avisos als expenedors de tiquets. Jornada tècnica La “Jornada de bones pràctiques en senyalització i seguretat viària”, que se celebrarà el 14 de juny a la Sala Alfred Perenya (IMAC), té com a objectiu analitzar els principals problemes relacionats amb els diferents sistemes de senyalització viària i ordenació del trànsit amb què hom es troba a les ciutats. La trobada servirà també per intercanviar experiències i proposar solucions als problemes comuns, per tal de contribuir a l’elaboració d’un manual de bones pràctiques. La jornada està adreçada a regidors, enginyers, tècnics de senyalització, membres de cossos de seguretat i professionals del món de la gestió viària.