Acord entre Paeria i Generalitat per expedir telemàticament volants del padró municipal

L’objectiu del projecte és evitar que el ciutadà hagi de presentar certificats del padró en format paper

El conseller de Governació i Administracions Públiques i president del Consorci Administració Oberta i Electrònica de Catalunya (AOC), Xavier Sabaté, i l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, firmen avui un conveni de col·laboració per a l’expedició telemàtica de volants del padró municipal d’habitants (projecte Padró). El desenvolupament d’aquest acord permetrà oferir diversos tipus de serveis: 1)La comunicació telemàtica, per part d’un ciutadà, de les dades del seu domicili de residència a administracions públiques i entitats privades. 2)La consulta telemàtica de volants de padró municipal d’habitants a petició d’una administració pública o d’un ciutadà, en el marc d’un tràmit o gestió que requereixi l’acreditació del domicili de residència. L’objectiu del projecte Padró és evitar que el ciutadà hagi de presentar certificats o volants del padró municipal d’habitants en paper en cap organisme públic o privat. Per aconseguir-ho, oferirà un servei de col·laboració interadministrativa que faciliti l’intercanvi de la informació dels ciutadans relativa al seu domicili de residència necessària per a la realització de diversos tràmits i gestions a tots els nivells administratius: locals, autonòmics i centrals. L’intercanvi de dades entre diferents entitats es durà a terme sempre donant compliment a la Llei de protecció de dades de caràcter personal i amb totes les garanties de seguretat de les transaccions telemàtiques. Tant l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, com el conseller de Governació, Xavier Sabaté, han destacat en l'acte de signatura del conveni que la finalitat és "posar l'administració més fàcil al ciutadà" i "no demanar al ciutadà que acrediti allò que l'administració ja sap sobre ell". Actualment, el conjunt de les pàgines web de l’Ajuntament de Lleida rep una mitjana de 90.000 visites al mes. Els serveis més utilitzats pels ciutadans són, precisament, els tràmits on-line i la informació sobre aquests tràmits, seguit de la bústia de suggeriments i les notícies de l’Ajuntament. L’any 2005 es van resoldre més de 20.000 tràmits de manera on-line. El projecte Padró ofereix una gran quantitat d’aplicacions i iniciatives que fan d’aquest programa una de les propostes amb més potencialitat de generar valor públic en la gestió diària, en benefici de la ciutadania i de la productivitat de les empreses i administracions, fent realitat una Administració en Xarxa. La vigència d’aquest conveni és d’un any des de la data de signatura i es podrà prorrogar per períodes anuals. Com a contraprestació econòmica, el Consorci AOC assumeix el cost del manteniment del servei Padró, i transferirà a l’Ajuntament la quantitat de 5.000 euros per tal de fer front a les despeses d’implantació de la infraestructura del servei. El projecte d’expedició telemàtica de volants del padró municipal d’habitants sorgeix d’una iniciativa conjunta de la Generalitat de Catalunya, el Consorci Localret i el Ministeri d’Administracions Públiques de l’Administració General de l’Estat en el marc del projecte de l’Administració Oberta de Catalunya.