Presentació del projecte de l’Avinguda de Pinyana
El nou vial, que tindrà 1128 m, connectarà les carreteres N-II, la N-230 i la N-240
El nou vial, que tindrà 1128 m, connectarà les carreteres N-II, la N-230 i la N-240
La comissió d’Urbanisme ha aprovat aquesta tarda el projecte de traçat i construcció de l’Avinguda de Pinyana, el darrer tram del vial que connectarà les carreteres N-II, la N-230 i la N-240. Durant l'any 2006 es realitzarà el procés d'expropiació i l'obra començarà l'any 2007. La longitud total de l’Avinguda de Pinyana és de 1128 m, dels quals 67 metres corresponen a l’entroncament amb l’Avinguda de Balàfia. Aquest nou eix de comunicació, que enllaça la N-230 i la N-240, estarà unit per quatre rotondes, fruit de la modificació del projecte inicial:
- Rotonda d’Alcalde Rovira Roure, a l’altura del carrer de les Germanies (ja existent)
- Rotonda intersecció amb el Camí de Montcada (nova), al costat de l’Arnau de Vilanova
- Rotonda del futur vial que connecta l’avinguda 11 de setembre amb l’avinguda de Pinyana (nova construcció)
- Rotonda Avinguda Alcalde Porqueres a la plaça de França, també de nova construcció.
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat que aquesta nova connexió viària és una "antiga assignatura pendent que s'ha desbloquejat aquest any per mitjà d'un conveni amb el ministeri de Foment, que transfereix a l'Ajuntament de Lleida 5,4 milions d'euros per a la seva execució". Ros ha dit que l'avinguda serà "juntament amb la prolongació de Príncep de Viana amb l'eix que va de la plaça Europa al nou pont, i la Variant, la gran solució de futur de la circul·lació a la ciutat de Lleida".
L’amplada del vial (voreres, aparcament, la calçada, la mitjana i el carril bicicleta) serà de 30 metres. Hi haurà dos carrils per sentit, de 3,5 metres cadascun amb una mitjana que els separarà de 1,5m. Les voreres tindran 3,30 m i 5,30 en el cas de la banda que inclou el carril bicicleta. L’entroncament amb l’avinguda de Balàfia compta amb unes voreres més amples de 5m en les dues bandes del vial. A més de les obres de pavimentació, el projecte estableix els treballs necessaris per dotar l’avinguda d’una xarxa de drenatge de les aigües pluvials, d’una xarxa de sanejament i d’una xarxa d’abastiment. A les rotondes es plantaran espècies arbustives, que formaran bardisses sobre una coberta vegetal que inclou el sembrat de gespa.
El pressupost total de l’obra és de 5. 863.906,70 € i el termini d’execució 12 mesos.
Tercer tram de la connexió entre tres vies
L'avinguda de Pinyana és el tercer tram del projecte de connexió de tres vies gestionades per l'Estat: la N-II, la N-230 i la N-240. Els dos primers trams (amb un cost de 1,5 milions d'euros i 2,1 milions d'euros, i duts a terme per la Paeria) han consistit en la construcció primer de Baró de Maials entre el Pont de Pardinyes i Alcalde Recassens, i després en la perllongació de Baró de Maials fins a la connexió amb la N-230 a la plaça de França.
El tercer tram, el de la connexió de la N-230 amb la N-240 a través de l'avinguda de Pinyana, és un projecte aprovat l'any 2000 que ara s’actualitza, que el Ministeri de Foment finançarà i en cedirà l'execució a la Paeria.
Aprovada la 2a fase de les obres de remodelació dels Camps Elisis
D'altra banda, la comissió d'urbanisme ha donat llum verda a les actuacions incloses en la segona fase de la remodelació dels Camps Elisis, que inclouen la rehabilitació dels edificis modernistes del parc i l'enjardinament del conjunt. Les obres començaran a final del 2006 i finalitzaran a l'estiu del 2007. Així mateix, s'ha aprovat la cessió d'un solar a la parcel·la SUR 19 de Balàfia per a la construcció d'un centre d'un nou CEIP al barri.