El bus nocturn del Segrià comença a funcionar el 4 d'agost
El CTP de l’àrea de Lleida impulsa la posada en marxa d'aquest servei
El Consorci del Transport Públic (CTP) de l'àrea de Lleida ha presentat avui la posada en marxa del servei de transport nocturn, que promou la creació de quatre noves línies d’autobús. El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el president del Consell Comarcal del Segrià, Gonçal Serrate, han participat en la reunió del consell d’administració del CTP, que ha servit per aprovar el primer pressupost de l'entitat, amb un pressupost de 1'2 milions d'euros.
Àngel Ros ha destacat el bon funcionament d'una de les primeres iniciatives del consorci, el serevi d'autobús als polígons, que ha passat dels 800 usuaris mensuals del passat gener, als 6.000 que es van assolir el mes de juny.
Al llarg dels primer mesos de funcionament, s’han constituït el Consell d’Administració, el Comitè Executiu, la Comissió Consultiva, integrada per organitzacions socials, sindicals, econòmiques i la ponència d’operadors de transport públic. Així mateix, s’ha desenvolupat parcialment el Pla de serveis amb les millores de la qualitat de servei a una bona part de les línies d’autobusos interurbans i l’inici del servei de transport urbà als polígons del Segre i dels Frares i la CIM de Lleida. Es preveu que a finals d’any s’hauran incrementat el nombre de serveis diaris fins a 329, xifra que suposa un increment del 26,5% de l’oferta.
El pressupost aprovat avui es destinarà a la despesa ordinària del mateix Consorci i a l’execució progressiva de la resta del Pla de serveis com són la nova i àmplia oferta d’autobusos nocturns o a les noves línies que connecten els polígons de Lleida, així com els serveis de "transport a la demanda".
Impuls al bus nocturn
El Consell d’Administració del consorci ha donat avui un important impuls al servei de transport nocturn a l’àrea de Lleida que actualment és gairebé inexistent. Així, s’ha aprovat el projecte de servei de transport nocturn (itineraris, horaris, preus i condicions de servei) que es preveu l’entrada en funcionament de 4 noves línies de bus nocturn a partir del proper 4 d’agost.
A partir d’aquesta data, hi haurà quatre rutes que funcionaran els divendres, dissabtes i vigílies de festiu de la nit a la matinada. L’interval de pas serà de 2 hores en les línies NL1, NL2, NL3 i de 3-4 hores en la línia NL4 (atès que l’itinerari d’aquesta línia és considerablement més llarg que el de la resta). Es calcula que el conjunt de línies beneficiaran més de 56.000 usuaris potencials:
-NL1 La Granja d’Escarp-Lleida (23.00 h- 6.00 h)
Aquesta línia circula pel corredor de la carretera N-IIa (Lleida – Alcarràs) i LP-7041 (Alcarràs – La Granja d’Escarp) i dóna cobertura a les poblacions d’Alcarràs, Torres de Segre, Soses, Aitona, Seròs, Massalcoreig i la Granja d’Escarp. Els usuaris potencials són uns 14.700.
-NL2 Alfarràs-Lleida (23.00h - 5.35h )
Per una banda, aquesta línia cobreix l’eix de la carretera N-230 (carretera a Vielha) fins a Alfarràs, donant cobertura a les poblacions de Torrefarrera, Rosselló, Alguaire i Almenar. La població de la zona és d’uns 14.800 habitants.
L’altra branca d’aquesta línia amb origen a Lleida es dirigeix a Artesa de Lleida i Puigverd de Lleida, poblacions amb uns de 2.600 habitants en total.
-NL3 Almacelles-Lleida-Corbins (23.00 h - 6.00 h)
D’una banda, aquesta línia cobreix l’eix de la carretera N-240 (carretera a Osca) fins a Almacelles, passant per Alpicat. Els usuaris potencials són uns 11.000.
L’altra branca es dirigeix des de Lleida a Corbins per l’eix de la carretera C-13 (carretera a Tremp i Esterri) i dóna cobertura a Alcoletge i a Vilanova de la Barca, donant servei a uns 4.400 habitants.
-NL4 Maials-Lleida (22.00h - 6.45h)
Per una banda aquesta línia cobreix l’eix de la carretera C-12 (carretera a Tortosa) fins a Maials, donant cobertura a Albatàrrec, Montoliu de Lleida, Sudanell, Sunyer, Alfés, Alcanó, Sarroca de Lleida, Torrebesses i Llardecans. Els usuaris potencials són els 5.800 habitants de la zona.
L’altra branca es dirigeix des de Lleida a La Portella per l’eix de la carretera P-9221 i dóna cobertura a Torre-serona, Benavent i Vilanova de Segrià amb una població global de 3.100 habitants.
Transport a la demanda
Finalment, el consell d’administració també ha aprovat, de manera provisional, el funcionament del servei de transport a la demanda dels Alamús a Lleida, en col·laboració amb l’ajuntament. A més, durant el mes de setembre o d’octubre es preveu que comencin a funcionar la resta de serveis a la demanda entre Raïmat, Santa Maria de Gimenells, el Pla de la Font, Sucs i Almacelles; Alcanó, Sunyer, Alfés i Lleida; Almatret, Maials, Llardecans i Seròs.
Actuacions previstes per als propers mesos
El programa de treball del CTP per als propers mesos consisteix en completar i consolidar el pla de serveis de transport públic de l’àrea de Lleida, el projecte d’integració tarifària, l‘estructuració dels seus òrgans de gestió i serveis tècnics i el disseny d’un sistema integrat d’informació i pla de comunicació als viatgers.
-Integració tarifària
Pel que fa a la integració tarifària, Autobusos de Lleida ha fet la instal·lació del sistema de venda i validació de targeta sense contacte que funciona satisfactòriament. Pel que fa a FGC i els autobusos interurbans, s’està en fase d’adquisició de la maquinària. Es preveu que el primer semestre ( trimestre ) de 2007 els serveis de transport públic de l’àrea de Lleida funcionaran de forma integrada.
-Millora de la informació i pla de comunicació al viatger i imatge de marca única del Consorci.
El comitè executiu presentarà una proposta d’integració i millora de la informació i comunicació a l’usuari dels serveis de transport públic abans de finals d’any. Així mateix, s’unificarà la imatge de tots els serveis de transport de l’àrea de Lleida, de forma que el viatger tindrà una percepció unificada del sistema de transport públic.