<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/4986>>.

Adif inicia els treballs per al cobriment de les vies de l’estació de Lleida

Les obres tindran una duració estimada de 45 dies

Les obres tindran una duració estimada de 45 dies

Adif, entitat pública empresarial adscrita al Ministeri de Foment, ha començat els treballs nocturns per al cobriment de les vies del costat Madrid de l’estació de tren de Lleida, que tindran una duració estimada de 45 dies. La inversió ascendeix a 13.763.351,79 euros i comprèn la perllongació del túnel existent en una longitud de 450 metres, fet que permetrà la integració del ferrocarril a la trama urbana de la ciutat. Degut a la gran complexitat de les obres, el cobriment de les vies del costat Madrid de l’estació de tren s’ha dividit en dues fases. La primera, el pressupost de la qual ascendeix a 7.459.393,99 euros, consisteix en la construcció de les cimentacions i alçats que permetran el cobriment de les vies d’alta velocitat i amplada ibèrica. Per això es realitzaran 726 metres lineals de murs en mènsula, 810 metres de pòrtics amb 181 columnes, 5.574 metres lineals de puntals i 13.173 metres lineals de micropuntals. La segona fase, el pressupost de la qual és de 6.303.957,80 euros, consistirà en l’execució de les instal·lacions complementàries que faran possible el cobriment i que contemplen la instal·lació de taulers formats per bigues prefabricades de formigó pretensat. D’aquesta manera, es cobrirà un espai de 450 metres de llarg i una amplada que oscil·larà entre 15 i 60 metres, utilitzant 844 bigues. Adif, conscient de les molèsties que les obres poden provocar als ciutadans, ha realitzat un gran esforç per tal de dissenyar un pla de treball que redueixi el nombre d’hores de treballs nocturns al mínim imprescindible. Per això s’ha procedit a l’aixecament de dues vies d’amplada ibèrica i s’ha ampliat l’àrea de treball als laterals, amb l’objectiu de realitzar el 90% del pilotatge i micropilotatge en horari diürn. També s’han implantat una sèrie de mesures l’objectiu de les quals és reduir el nivell de soroll a la zona. S’ha cobert la maquinària amb materials fonoabsorbents en una alçada de 4 metres i s’han instal·lat pantalles d’aquest material als murs laterals i sobre el pont. Una vegada finalitzats els treballs, els ciutadans disposaran d’una infraestructura segura i completament integrada a la trama urbana, amb permeabilitat transversal per als veïns i amb una considerable reducció de l’impacte visual i acústic del sistema ferroviari. Els viatgers es veuran beneficiats amb un major confort, seguretat i regularitat en els seus desplaçaments.