El DPTOP i l’Ajuntament de Lleida acceleraran els tràmits de la connexió est de la variant sud
Es preveu que els estudis s’aprovin definitivament el primer trimestre de 2007 i les obres es puguin licitar el juliol
Es preveu que els estudis s’aprovin definitivament el primer trimestre de 2007 i les obres es puguin licitar el juliol
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i la regidora d’Urbanisme de l’Ajuntament de Lleida, Marta Camps, s’han reunit aquest matí i han acordat accelerar la tramitació del perllongament cap a l’est de la variant sud de Lleida, per tal que les obres es puguin licitar el juliol de 2007 i començar abans de finals del mateix any. Aquesta connexió tindrà les característiques d’autovia i suposarà una inversió d’uns 41 MEUR.
Anella viària d’alta capacitat
Per tal de millorar la funcionalitat de la variant sud de Lleida, conclosa l’any 2003, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat el seu perllongament per connectar-la amb l’A-2 i tancar una anella viària d’alta capacitat al voltant de Lleida. Aquest esquema està recollit al Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya.
El juny passat, el DPTOP va iniciar el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental d’aquesta actuació.
Connexió est
Avui, representants del DPTOP i de l’Ajuntament de Lleida han acordat accelerar els tràmits de la connexió cap a l’est de la variant i encarregar ja la redacció del projecte constructiu. Així, es preveu que els estudis s’aprovin definitivament el primer trimestre de 2007 i les obres es puguin licitar el juliol, amb l’objectiu que comencin abans de finals del mateix any.
Aquesta actuació permetrà connectar el nus de l’autopista AP-2 amb l’autovia A-2 a Alcoletge mitjançant una via desdoblada i suposarà una inversió d’uns 41 MEUR.
Connexió oest
Pel que fa a la connexió oest de la variant, la Generalitat i l’Ajuntament de Lleida han acordat l’elaboració d’un nou estudi d’alternatives a partir de l’acord pres en el ple municipal del 28 de juliol passat per tal que el traçat s’allunyi de l’Horta de Lleida. Aquest estudi es durà a terme en paral•lel a la tramitació i realització de la connexió est, de tal manera que el nou plantejament no freni el desenvolupament del projecte.
El ple de l'Ajuntament de Lleida va aprobar dues noves propostes alternatives per a la connexió oest de la variant: la primera de les propostes consisteix en la desafectació d’aproximadament cinc quilòmetres de l’autopista AP-2 en direcció a Saragossa: entre Montoliu de Lleida i Sudanell, la Variant Sud enllaçaria amb l’Eix de l’Ebre on un nou enllaç aniria a trobar un tram de la quarta opció de traçat plantejada per la Generalitat a l’alçada del creuament del riu Segre. D’altra banda, la segona de les propostes contempla l’ús només del tram lliure d’accés a l’autopista AP-2 com a primer tram de la Variant, que aniria a trobar el traçat de la quarta opció plantejada pel govern català que passa pel límit del terme municipal d’Alcarràs; el punt d’intersecció de les dues vies dependria dels estudis tècnics de detall.
En qualsevol cas, les dues propostes alternatives han de garantir el mínim impacte possible als ecosistemes existents al creuament del riu.