L'Ajuntament de Lleida és l'únic amb certificat de qualitat pels processos informàtics d'atenció als usuaris
La Paeria obté la certificació de qualitat ISO 9001:2000 atorgada per Applus
L’entitat de certificació de qualitat Applus ha atorgat la certificació de qualitat als processos de manteniment d’equips i atenció als usuaris de l’Ajuntament i dels seus organismes autònoms, tasques que es desenvolupen sota la responsabilitat d’ACCÉS-Institut Municipal d’Informàtica. La Paeria de Lleida és l’únic ajuntament de l'Estat que, en aquests moments, disposa de la certificació de qualitat ISO-EN-UNE 9001:2000 per a aquestes activitats.
El Centre d’Assistència a Usuaris (CAU) és la unitat d’ACCÉS-Institut Municipal d’Informàtica responsable de la coordinació i gestió del sistema de manteniment dels dispositius informàtics departamentals de la Paeria i dels seus organismes autònoms, que inclou més de 2.000 dipostiotius entre ordinadors, impressores i instal·lacions per a més de 600 usuaris.
El sistema de manteniment permet fer el seguiment de cada incidència, conèixer-ne l'evolució i les actuacions que s’hi han fet, així com els tècnics que hi intervenen. Alhora, disposa d’eines que permeten resoldre remotament una incidència, tot assumint el control dels ordinadors, reduint el temps de resposta i personalitzant el servei. El servei realitza una mitjana de 2.500 assistències a l'any.
Les tasques precises per a l’obtenció del certificat de qualitat s’han allargat durant uns 6 mesos, transcorreguts el quals i, un cop superada l’auditoria de l’empresa Applus, s’ha atorgat la certificació de qualitat sota la norma ISO-EN-UNE 9001. L’obtenció d’aquest certificat garanteix que els processos desenvolupats per gestionar aquest servei estan d’acord amb la normativa de referència i que permeten un seguiment i control correctes, que optimitzen el nivell de qualitat, d’atenció i d’eficiència que els usuaris poden obtenir amb la seva utilització.
Amb aquesta certificació l'Ajuntament de Lleida pal·lesa la seva eficiència interna i el nivell de qualitat de servei i atenció a tota la ciutadanía.