38 sol·lituds de Mediació Comunitària des que va entrar en funcionament
El Servei Municipal de Mediació Social i Comunitària de l’Ajuntament de Lleida, inaugurat el mes de setembre d’aquest any, ha rebut un total de 38 sol·licituds per a resoldre conflictes a través de la tècnica de la mediació.
La majoria de conflictes que s’han presentat al servei, 29, són de tipologia comunitària. Són problemes sorgits entre veïns d’una mateixa comunitat per qüetions derivades d’elements comuns (motors d’aigua, humitats, neteges dels patis de llums...), relacionats amb l’impagament de quotes (de lloguer, de comunitat...) i molèsties ocasionades per animals domèstics, entre d’altres. Els conflictes entre membres d’una mateixa família també arriben al Servei de Mediació però en un nombre inferior, a data del 31 de desembre se n’han rebut un total de 7, la resta es tracta de conflictes relacionats amb l’àmbit educatiu.
Aquest Servei es va crear amb l’objectiu d’intervenir en aquells conflictes quotidians derivats de la convivència diària entre els ciutadans i que moltes vegades no tenen cap altra via de solució que no sigui a través de la mediació. Amb la mediació es permet establir una comunicació efectiva entre les parts en conflicte que els permet arribar a un acord i una solució.
El Servei Municipal de Mediació Social i Comunitària ofereix també xerrades i formació en resolució de conflictes per difondre aquest tipus de tècniques, que permeten resoldre situacions per la via del diàleg.