Turisme de Lleida lliura 53 nous distintius del Sistema Qualitat Turística en Destinacions
El SICTED impulsa la qualitat de la destinació des d'un punt de vista global
Turisme de Lleida lliura avui, a la Biblioteca Pública de la rambla d'Aragó, 53 nous distintius del Sistema de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED). Comerços, guies, restaurants, oficines de turisme, organitzadors professionals de congressos, hotels i taxistes rebran aquesta qualificació, en una acte que comptarà amb l'assistència de l'alcalde, Àngel Ros, i de la presidenta de Turisme de Lleida, Montse Bergés.
El SICTED proporciona un impuls de la qualitat de la destinació des d'un punt de vista global i contribueix així a la creació d'una "consciència integral de la destinació" i a la identificació d'objectius comuns per part de tots els agents públics i privats, turístics i no turístics, afectats.
Aquesta iniciativa respon a la necessitat de dotar les destinacions turístiques de mecanismes que permetin integrar i focalitzar les actuacions empreses sota un objectiu comú, per consolidar així els esforços individuals a escala subsectorial. És un projecte caracteritzat per la gestió coordinada de la destinació, l'aplicació conjunta intersubsectorial de paràmetres de qualitat i la incorporació a aquest de subsectors no necessàriament turístics, però sí relacionats amb la qualitat de la destinació.
El sistema específic per a les destinacions s'estableix dintre dels següents eixos conceptuals:
- Coherència i homogeneïtat amb la resta de sistemes de qualitat dissenyats i en procés d'implementació i estructurats al voltant de l'ICTE.
- Disseny d'acord amb les especificitats i particularitats del sector públic turístic.
- Disseny d'acord amb la complexitat intersectorial i multifuncional que representa un espai (o destinació) turístic.
Finalment, el SICTED proporciona eines indispensables per al procés de presa de decisions mitjançant quatre actuacions complementàries:
- La creació d'un ens gestor, estructura organitzativa tècnica amb la participació dels agents en destinació que dissenya la seva promoció i projecció de la destinació i facilita la col·laboració interadministrativa i intersectorial.
- L'obtenció i anàlisi d'informació per mitjà d'un quadre de control, que permet a la destinació autoavaluar-se, establir prioritats d'actuació i intercanviar dades i experiències amb destinacions amb casuístiques comunes.
- Un mètode de treball basat en models d'excel·lència de provada eficàcia que cerca l'engegada de projectes col·lectius de millora.
- L'assessorament a les empreses adherides en la implantació del manual de bones pràctiques, independentment de les seves característiques i amb especial incidència en les més necessitades segons els recursos de què disposen, esforç que es reconeix per mitjà d'un distintiu d'àmbit nacional.
Actualment s'han desenvolupat guies per a 10 tipologies d'empreses i serveis:
- Comerç turístic
- Oficines de congressos
- Guies turístics
- Hotels
- Oficines de turisme
- Organitzadors de congressos
- Policia local
- Restaurants
- Taxis
- Centres d'interès turístic (museus, centres d'interpretació...)
- Albergs turístics