Ampliació del servei 010
S'hi podrà accedir tant des del territori estatal com des de l'estranger per mitja de les línies 807: 807 117 118 i 0034 807 117 118
S'hi podrà accedir tant des del territori estatal com des de l'estranger per mitja de les línies 807: 807 117 118 i 0034 807 117 118
El servei 010 d'informació al ciutadà de l'Ajuntament de Lleida serà accessible des d'arreu de l'estat espanyol i des de l'estranger per mitjà de dues línies 807. D'aquesta manera el 010 "arribarà arreu", segons ha explicat l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, que ha presentant l'extensió del servei 010 acompanyat de la regidora de Noves Tecnologíes Montse Mínguez.
Fins ara, el servei 010 només era accessible des del terme geogràfic de Lleida, si s'hi vol accedir des d'un altre punt la línia es conecta automàticament amb el servei equivalent d'informació del municipi on es troba el viatger. Amb la posada en marxa de les línies 807, que connectaran directament amb el 010, els ciutadans podran accedir a tota la informació i les gestions i tràmits de Lleida independentment de si es troben a l'estat espanyol o en territori internacional. El número d'accés al 010 des d'Espanya és el 807 117 118 i des de l'estranger el 0034 807 117 118. El nivell de cost del servei de la trucada és el dígit 4t (1), el nivell més baix per a serveis professionals. El cost resultant és d'uns 0,30€ minut, tarificat en segons, independentment del punt en què es trobi la persona que realitza la trucada. El cost de la trucada des d'un telèfon mòbil pot variar una mica en funció de l'operador.
El nou servei d'accés nacional i internacional al 010 s'engloba en el projecte 010+ (010Plus) que es desenvolupa des d'Accés-IMI i preveu la utilització extensiva del mòbil per a la realització de tràmits i serveis de l'Ajuntament.
El servei 010 es va posar en marxa al novembre del 2006, des de llavors es reben una mitjana de 60 trucades al dia. El 010 suposa el 18% de les trucades que s'atenen a l'Ajuntament de Lleida.
Les consultes més demandades són:
- Realització de tràmits via telefònica: petició de targetes de resident de zona blava, volants i certificats d'empadronament, altes i canvis de domicili d'empadronament, targetes d'autobús reduïda i gratuïta T-nostra A...
- De la informació municipal destaquen les consultes sobre el servei de neteja i deixalleria, padró d'habitants, guals i habitatge.
- Els ciutadans que telefonen al 010 també han sol·licitat informació sobre rebaixes, les nevades, i informació d'altres administracions com el Registre Civil i els tràmits de la Targeta Sanitària. A tall d'exemple, també han utilitzat el 010 els fans de la cantant lleidatana Lorena per conéixer les activitats de suport organitzades a la ciutat.
Cal destacar que el 10% de els targetes de resident en zona blava s'estan tramitant, aquest 2007, des del 010.