Estudi de la Paeria per millorar les tanques de seguretat metàl·liques a les vies municipals
Tècnics de la Regidoria de Seguretat Ciutadana han elaborat un estudi que determina els punts on cal actuar
La Paeria ja té a punt un estudi per la millora de les tanques de seguretat metàl·liques de les vies de titularitat municipal, tant en casc urbà com a l’horta de Lleida. D’aquesta manera, es comença a donar compliment a la moció que tots els grups municipals van aprovar al Ple fa menys de 15 dies, el passat 23 de febrer, en què s’instava a l’Ajuntament a emprendre mesures per eliminar, substituir i protegir els suports d’aquestes tanques, com havien sol·licitat associacions de motoristes i ciclistes.
La regidoria de Seguretat Ciutadana ha elaborat un estudi que determina que a les vies de titularitat municipal hi ha uns 15 quilòmetres de trams que tenen aquestes tanques metàl·liques de seguretat, la majoria a l’Horta. Cal tenir en compte que només la xarxa principal de camins de l’Horta fa més de 224 quilòmetres.
Així, segons el treball que han elaborat els tècnics de la regidoria de Seguretat Ciutadana, la millor manera de fer més segures aquestes proteccions, d’acord també amb el criteri del Ministeri de Foment, és incorporar una altra bionda a la part inferior de la tanca. D’aquesta manera, en cas d’accident, s’evita que els motoristes o ciclistes se surtin de la via al passar per sota de la tanca o rebotin cap a la calçada, alhora que es redueix els danys que puguin patir, sobretot a l’evitar que impactin contra els suports que sostenen la tanca.
D’acord amb aquest estudi, ara s’establirà, conjuntament amb els tècnics d’Urbanisme, un ordre de prioritats per tal de fixar el calendari d’actuacions i els primers punts on es treballarà. En aquest sentit, els criteris tècnics aconsellen que els primers trams a modificar-se siguin les corbes que impliquen una desceleració de més de 30 Km/h i que tenen un radi inferior a 250 metres. Justament, les tanques se situen en punts on es combinen fortes desceleracions amb maniobres brusques sobre la trajectòria del vehicle. En aquestes situacions augmenta la probabilitat que el conductor perdi el control i el motorista llisqui sobre el paviment i surti de la via.
El treball també inclou una anàlisi de l’accident tipus que afecta aquest tipus de tanques de seguretat i constata molt poques incidències a la xarxa viària del terme municipal.