Campanya de difusió dels serveis de Consum de la Paeria
Es durà a terme dues setmanes en diferents punts de la ciutat amb l'objectiu de donar a conéixer l'Oficina d'Informació al Consumidor i la Junta Arbitral de Consum
Es durà a terme dues setmanes en diferents punts de la ciutat amb l'objectiu de donar a conéixer l'Oficina d'Informació al Consumidor i la Junta Arbitral de Consum
La regidora de Turisme, Montse Bergés, ha presentat avui la campanya d'informació que ha endegat l'Institut Municipal de Mercats i Consum, amb motiu del Dia Mundial del Consumidor que se celebra el proper 15 de març.
La campanya té com a objectiu donar a conéixer a la ciutadania els serveis de consum de què disposa l’Ajuntament de Lleida. Per al compliment d’aquest objectiu s’han editat 10.000 tríptics informatius i es realitzarà una acció informativa a peu de carrer per apropar els serveis de consum a tots els ciutadans i ciutadanes. També es realitzarà una mini-enquesta als ciutadans "d'on sortiran les pautes per saber la visió dels ciutadans en matèria de consum", ha explicat Bergés.
Amb la campanya "Informació al consumidor" es pretén que tots els ciutadans i ciutadanes coneguin quin serveis tenen al seu abast com a persones consumidores; quins tràmits i actuacions es faciliten i s’ofereixen gratuïtament al ciutadans; i quines persones poden fer ús d’aquests serveis.
La campanya consistirà en el lliurament d’un tríptic informatiu dels serveis i es mantindrà alhora una breu entrevista amb el ciutadà/ana.
El díptic explica amb detall les actuacions que es fan des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i des de la Junta Arbitral de Consum (JAC) i les persones a qui s'adrecen aquests serveis.
Amb l’entrevista que es realitzarà entre els ciutadans es pretén saber quin grau de coneixement es té de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor així com de la Junta Arbitral de Consum: els drets com a persones consumidores; els sistemes per resoldre els seus conflictes en matèria de consum que han utilitzat, com pot ser el full de reclamacions, acudir a l’OMIC, o presentar una sol·licitud d’arbitratge.
La Campanya es durà a terme al llarg de dues setmanes, de dilluns a dissabte, finalitzant el dia 24 de març, i amb l’objectiu de donar abast a la pluralitat del ciutadans es desenvoluparà en diferents llocs i horaris de la ciutat: en la Zona Alta (Dr. Fleming, Ricard Vinyes, plaça de les Missions , i el Passeig de Ronda); en l’Eix Comercial (des del carrer Sant Antoni fins Pi i Maragall) ; en altres barris de la ciutat amb una important dotació comercial (barri del l’Escorxador i barri de Pardinyes).
El desenvolupament en diferents carrers i punts de la ciutat permetrà apropar la informació a segments molt diversos de població. En concret, també es desenvoluparà al Campus Universitari de Cap Pont, així com en els mercats municipals i mercadets de la ciutat.
La campanya també es difondrà per mitjà de l'OMAC, l'Oficina Local d’Habitatge i els centres cívics de la ciutat.