Signatura de convenis d'adhesió a la Junta Arbitral coincidint amb el Dia del Consumidor
L'última campanya assoleix l'adhesió de 154 establiments nous
L'última campanya assoleix l'adhesió de 154 establiments nous
La regidora de Comerç, Consum i Turisme de l'Ajuntament de Lleida, Montse Bergés, ha presidit l’acte de la signatura dels convenis d’adhesió a la Junta Arbitral de Consum de Lleida de dues associacions empresarials. El president la patronal de la petita i mitjana empresa PIMEC Lleida, Rafel Peris, i el president del Gremi de Forners de les Terres de Lleida, Manel Llaràs, han signat els compromisos d’adhesió de les respectives associacions empresarials a la Junta Arbitral.
Amb aquesta signatura, ambdues patronals es comprometen a col·laborar amb la Junta Arbitral de Consum de Lleida per afavorir la difusió d'aquest sistema, per fomentar-lo entre les empreses associades i per facilitar la participació dels àrbitres associats i la seva formació.
Dades de la campanya d'adhesions d'empreses a la Junta Arbitral de Consum de Lleida
Al llarg del mes de febrer d’aquest any, l’IMMC ha dut a terme una campanya d’informació i captació d’adhesions a la Junta Arbitral de Consum de Lleida, adreçada a d’empreses i professionals de la ciutat.
L’objectiu de la campanya ha estat doble:
· obtenir els compromisos d’adhesió a l’arbitratge de consum,
· difondre la informació relativa al sistema arbitral de consum com a mitjà extrajudicial de resolució de conflictes.
La campanya, que es va iniciar l’1 de febrer i va acabar el 3 de març, ha comptat amb un pressupost de 6.850 €.
Les zones visitades han sigut principalment els carrers compresos en la Zona Alta, com Dr. Fleming, Bisbe Ruano, Ricard Vinyes, Rovira Roure, Balmes, Bonaire, Torres de Sanui i Vallcalent. També s’ha executat la campanya en el Centre de la ciutat, avinguda Part de la Riba, i els seus carrers adjacents; i els barris de l’Escorxador, Templers, Ronda i Universitat. L’objectiu quantitatiu inicialment fixat va ser de 120 a 130 establiments.
El resultat obtingut ha estat de 154 establiments adherits (són 137 raons socials, doncs alguna raó social disposa de més d’un establiment). En total es van visitar 198 establiments; així l’efectivitat de la campanya ha estat de gaire bé el 80 %.
Per nombre d’establiments adherits destaquen el sector de l’hoteleria (34), les botigues de roba i confecció (20), venda mobles i estudis de decoració (8) i botigues de fotografia (3).
Mereix especial atenció l’augment de les adhesions que s’experimenta en les empreses de serveis i professionals , com serveis immobiliaris (4), tallers de reparació de vehicles (4), tallers de reparació d’electrodomèstics (2), perruqueries (13), i centres d’estètica (3).
A dia d’avui la Junta Arbitral de Consum de Lleida, disposa d’un cens de 565 empreses adherides (fins a desembre de 2006 hi havia 431 empreses), tot i que el nombre d’establiments és superior a 620, atès que hi ha raons socials que disposen de més d’un establiment obert al públic.
Aquesta campanya d’adhesions a la Junta Arbitral de Consum es consolida i conclou amb el programa de difusió a la ciutadania que l’IMMC ha endegat aquesta setmana i que es perllongarà fins al 24 de març, i que té per objecte donar a conèixer als ciutadans l’arbitratge de consum com a mitjà per resoldre extrajudicialment els seus conflictes en l’àmbit de consum amb els empresaris.