La campanya “A Lleida, conductors i vianants segurs i responsables”, al Fòrum Barcelona de Seguretat Viària
La Paeria, convidada a presentar en una ponència la campanya de seguretat viària que va dur a terme l’any passat
La Paeria, convidada a presentar en una ponència la campanya de seguretat viària que va dur a terme l’any passat
La campanya "A Lleida, conductors i vianants segurs i responsables" serà present al XIV Fòrum Barcelona de Seguretat Viària que se celebra aquest dijous al World Trade Center de la capital catalana. El Tinent d’Alcalde delegat de Seguretat Ciutadana, Lluís Pere Alonso, ha estat convidat a presentar en ponència com es va dur a terme la campanya que es va desenvolupar l’any passat i quins resultats ha donat.
El Fòrum Barcelona de Seguretat Viària és un espai d’intercanvi d’experiències a l’entorn del trànsit i la mobilitat sostenible en què participen ciutats i entitats d’arreu de l’Estat. Està organitzat per l’Ajuntament de Barcelona amb la col·laboració de l’associació Prevenció d’Accidents de Trànsit (PAT) i el RACC.
Sota el lema "A Lleida, conductors i vianants segurs i responsables", la Paeria va impulsar una campanya de seguretat viària sobre els passos de vianants, els estacionaments de risc, la velocitat i l’ús del cinturó i les cadiretes infantils de març a juliol de 2007, amb la voluntat de conscienciar els lleidatans i lleidatanes a l’entorn de la millora de la seguretat viària. Es van divulgar quatre missatges: Respecta els passos de vianants, si ets conductor recorda la prioritat dels vianants, si ets vianant creua pels passos zebra; estaciona correctament, les dobles files són perilloses i poden generar accidents perquè obliguen els conductors a fer maniobres brusques i resten visibilitat; modera la velocitat, una velocitat adequada et permetrà maniobrar i frenar a temps, i utilitza el cinturó i les cadiretes infantils de seguretat, a la conducció urbana és on aquests elements són més efectius i redueixen enormement el risc de patir lesions.
25.000 ciutadans i ciutadanes van participar directament d’alguna de les 73 activitats de la campanya, que va incloure elements publicitaris com esports de televisió, banderoles o cartells; actuacions de la Guàrdia Urbana, amb l’encintat de passos de vianants i controls preventius de velocitat o sobre l’ús del cinturó, i activitats com el vehicle de denúncia de la doble fila, el parc infantil de trànsit als barris o la Festa de la Seguretat Viària.