Accés i Telefònica amplien i milloren el correu gratuït ciutadà @lleida.org
El servei incorpora noves funcions i possibilitats de personalització
El servei incorpora noves funcions i possibilitats de personalització
L'Ajuntament de Lleida i Telefònica han signat avui un nou acord que renova, millora i augmenta les prestacions del servei de correu electrònic ciutadà gratuït @lleida.org. Aquesta nova plataforma i aplicatius situaran @lleida.org a l’altura dels millors estàndards actuals i permetrà obrir aquest servei al món de la mobilitat. L'alcalde Àngel Ros, el director de Telefònica d'Espanya a Catalunya, Luis Castells, i la presidenta d’Accès-Institut Municipal d’Informàtica, Montserrat Mínguez, han presentat el nou @lleida.org.
L’any 2000 l’Ajuntament de Lleida va posar en marxa el servei, un projecte pioner a nivell nacional de correu electrònic municipal, amb el qual tot els ciutadans i ciutadanes que ho desitgessin podien gaudir gratuïtament d’una bústia del tipus: nom_usuari@lleida.org
L’èxit de la iniciativa es demostra amb els més de 15.000 lleidatans i lleidatanes que s’han creat la seva pròpia bústia i en fan ús habitual. Aquest col·lectiu d’usuaris d’un servei municipal de correu electrònic és, en termes absoluts, el més nombrós en tot l’Estat.
El projecte es va desenvolupar i es manté amb la col·laboració i suport tècnic de Telefónica.
Més funcions i capacitats de personalització
El nou sistema gratuït de correu electrònic @lleida.org, aporta als usuaris actuals i als que s’incorporin tot un ventall de noves funcions i capacitats: agenda personal, personalització dels continguts, potents filtres per a la selecció i classificació de missatges, des de qualsevol indret del món i en qualsevol dispositiu.
Això és possible perquè el servei permet l’accessibilitat des d’ordinadors personals de sobretaula, portàtils amb connexió sense fils, wifi, PDA, assistents personals, Ipaq’s, telèfons mòbils amb prestacions de navegació Web, etc. Des de qualsevol d’aquests dispositius es podrà atendre el correu, gestionar l’agenda, fitxers, dades, etc.. amb tota facilitat.
El nou servei de correu aporta, igualment, més seguretat i proteccions antivirus i antispam. També s’incrementa substancialment la grandària de la bústia ja que, en combinació amb el disc dur virtual, planteja una disponibilitat quasi il·limitada d’espai.
Amb la renovació de @lleida.org, s’incrementen les prestacions del correu ciutadà vigent des del 2000 i es potencia molt notablement el seu ús per part de les empreses. A més, es crea una eina de valor per a tots aquells que desitgin incorporar el nom o la identificació de Lleida en la seva bústia de correu electrònic.
Telefónica i l’Ajuntament de Lleida col·laboren en aquest projecte per aportar la major capacitat de comunicació i ampliar les possibilitats d’apropar les TIC a la ciutadania i, també, com a eina de potenciació de la capacitat de gestió i negoci de les empreses locals.
Atesa la col·laboració conjunta entre l’Ajuntament de Lleida i Telefónica, els usuaris del servei rebran, si així ho autoritzen, informacions, avantatges i atenció preferència en les accions promocionals que ambdues entitats realitzaran per afavorir, incentivar i promocionar els usuaris del servei.
La migració de dades, la posta en marxa del nou aplicatiu i la disponibilitat de serveis seran efectius en el termini de dos mesos.