<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/6160>>.

Unes pantalles a les parades informaran sobre els autobusos

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha valorat molt positivament la millora global del servei d'autobusos i, en especial, aquest nou sistema tecnològic capdavanter que permet conèixer al moment l'estat de les linies d'autobús.

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha valorat molt positivament la millora global del servei d'autobusos i, en especial, aquest nou sistema tecnològic capdavanter que permet conèixer al moment l'estat de les linies d'autobús.

Autobusos de Lleida posa en funcionament en el nou sistema de gestió del servei de bus que permetrà informar els usuaris de la situació exacte del proper vehicle i del temps que trigarà a arribar a la parada. Aquest nou sistema –el Servei d’Ajut a l’Explotació (SAE)- permetrà ubicar en deu marquesines de les línies amb més viatgers sengles pantalles electròniques que informin l’usuari sobre la proximitat del proper vehicle. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha estrenat aquest nou sistema d’informació als usuaris del bus amb un model de pantalla que és pioner a Catalunya i que, a l’Estat, només s’aplica de moment de manera experimental a Donosti. De moment, el primer pannell electrònic s’ha instal•lat a la marquesina de la parada Estació 1( Avda Madrid ) el segon està previst col·locar-lo en breu a la marquesina de la parada Pont Vell.( Avda Blondel – Paeria) Informació també al vehicle La implementació del SAE als autobusos permet també millorar la informació a l’usuari que és a bord del vehicle, ja que uns panells avisen de la propera parada, tant de manera visual com acústica. El nou sistema SAE permet la gestió exacta dels vehicles en servei des de la central, ja que en tot moment se’n té notícia precisa de la ubicació i del temps d’avançament o retard sobre la previsió. El sistema és una eina molt important per a la millora del servei, tan en la gestió diària al poder donar instruccions als autobusos per a adaptar-se a les incidències del trànsit, com perquè recull i acumula informació del servei molt útil per modificar línies o per a dissenyar-ne de noves. De moment, l’empresa ha equipat 8 vehicles de la flota corresponents a les línies L1 Interior, L5 Bordeta i L7 Secà, i preveu tenir completada la implementació del sistema als 39 autobusos de les 15 línies l’agost de 2007. Aquesta implantació segueix el pla previst de millora del serveis d’autobusos, que va començar amb la introducció de les targes sense contacte i es completarà, a inicis de l’any vinent amb que es podrà sol•licitar informació del temps d’arribada d’un bus per mitjà d’un missatge curt de telèfon mòbil, o altres funcionalitats que permet el sistema, com l’enviament d’imatges en temps reals de l’autobús a la central en cas d’incidents, el que milloraria la seguretat, tan d’usuaris com de conductors. Recàrrega de la targeta per Internet A partir d’ara també és possible recarregar la targeta de viatges de bus per mitja d’Internet. Així, aquesta nova possibilitat se suma a les alternatives existents fins ara per a la recàrrega de les targes: els 80 punts de Panini a Lleida, el Centre d’Atenció a l’Usuari de Sarbus a Lleida (Avinguda de Madrid) i les dues de recàrrega automàtica a l’Estació d’Autobusos i a Renfe. Alhora, l’empresa treballa en la possibilitat de recarregar la tarja per mitjà del telèfon mòbil. En l’actualitat, uns 49.000 usuaris de la xarxa d’autobusos disposen d’una tarja electrònica per abonar els viatges.