Lleida presenta Emocity, la nova targeta de descomptes per a turistes i visitants

La city card s'ha presentat al Saló del Turisme de Barcelona

Turisme de Lleida-Ajuntament de Lleida ha presentat avui dijous 19 d’abril, a les 12 hores, a l’stand F89 del pavelló 2 del Saló Internacional del Turisme de Barcelona– l’Emocity, la nova city card de la ciutat de Lleida. L’Emocity és una targeta de ciutat que permetrà als turistes i visitants accedir, per només 7 euros, a descomptes en equipaments culturals, comercials i de restauració; gratuïtat total en el transport públic; i importants bonificacions en aparcaments, taxis i lloguer de cotxes. Emocity és una targeta intel·ligent, creada per Turisme de Lleida, que podrà utilitzar-se a partir del mes de maig d’aquest any 2007. La targeta integra diferents elements tecnològics que, tot i que ja existeixen per separat en altres targetes similars, en aquesta ocasió, han estat incloses en una sola targeta. El seu llançament s’inclou dins del Pla per a la Competitivitat del Turisme i el Comerç de Lleida, i té com a principal objectiu potenciar i dinamitzar l’activitat comercial i turística de la ciutat. Emocity és una targeta de titularitat personal i és per tant, intransferible. A més, es comercialitza amb una guia directori que inclou totes les entitats, equipaments, empreses i organitzacions adherides al projecte. Emocity, una targeta “tecnològicament” puntera La tecnologia d’Emocity inclou dos xips (un de contacte i un sense contacte), una banda magnètica i un codi de barres. Amb aquestes característiques tècniques, l’usuari obté importants avantatges i descomptes que van des de la gratuïtat del transport públic durant dos dies sencers, fins a descomptes en els aparcaments públics. La novetat més rellevant que presenta la targeta és el seu xip sense contacte, que permet accedir al transport públic de la ciutat de forma totalment gratuïta, durant quaranta-vuit hores. Pel que fa al xip de contacte, aquest permet obtenir descomptes en els aparcaments de rotació de la ciutat. La banda magnètica està dissenyada per utilitzar l’ascensor de la Plaça Sant Joan, que dóna accés directe al monument més emblemàtic de la ciutat, la Seu Vella, i finalment, el codi de barres es presenta també com una innovació que permet disposar de descomptes en els aparcaments públics. Tecnològicament, la targeta és vàlida des del moment de la seva primera utilització.