Més de 600 efectius vetllaran per la seguretat de la Festa Major i l’Aplec

Les activitats multitudinàries amb motiu de la capitalitat cultural fan incrementar el dispositiu especial

Les activitats multitudinàries amb motiu de la capitalitat cultural fan incrementar el dispositiu especial

Més de 600 efectius, entre Guàrdia Urbana, Mossos d’Esquadra, Protecció Civil, Bombers i serveis sanitaris, vetllaran, com cada any, per la seguretat i el bon desenvolupament de la Festa Major i l’Aplec. Un dispositiu que, segons el Tinent d’Alcalde delegat de Seguretat Ciutadana, Lluís Pere Alonso, suposa un esforç de coordinació entre els diferents cossos que cobreix les necessitats d’assistència, control, seguretat i sanitàries dels actes festius. Justament aquest matí, Alonso ha presidit la reunió de coordinació per establir aquest dispositiu. Algunes activitats destacades, que formen part de la capitalitat cultural, com la Mostra de Colles de Balls de Bastons, la Festa de Moros i Cristians i sobretot el macrocorrefoc amb dos itineraris i més d’una quinzena de colles fan incrementar significativament el nombre d’efectius que formen part d’aquest dispositiu especial de seguretat. Altres actes destacats de la Festa Major que requereixen un desplegament especial per les seves característiques, són els castells de focs, que implica la vigilància i les mesures de seguretat de la pirotècnia; les revetlles, que comporten un reforçament de la vigilància i el dispositiu sanitari pel gran nombre de persones que atreu i també l’ampliació el dispositiu destinat a la regulació del trànsit. Seguretat a l’Aplec D’altra banda, la reunió de coordinació en matèria de seguretat també ha establert el dispositiu especial de seguretat i sanitari de l’Aplec del Caragol. Més de 120 efectius, per torn de 24 hores, treballaran per al bon desenvolupament de la festa. El dispositiu també inclou infraestructures específiques, com un hospital de campanya, dotat d’un quiròfan per a urgències, on permanentment prestaran servei un metge, un ATS i entre 6 i 8 socorristes. Una Comissaria mòbil, que incorpora una oficina de denúncies, i la carpa de coordinació amb els serveis de comunicació completen la infraestructura.