Accés presenta la renovada paeria.es

Entre les novetats destaca el plànol, que ofereix informació al detall de la ciutat, i la possibilitat de realitzar gestions a través de la xarxa.

Entre les novetats destaca el plànol, que ofereix informació al detall de la ciutat, i la possibilitat de realitzar gestions a través de la xarxa.

Accés-Institut Municipal d’Informàtica ha presentat la reestructuració de la web institucional de l'Ajuntament de Lleida paeria.es. L'objectiu és que la web esdevingui una eina d’informació, de gestió i servei i de projecció de la ciutat àgil i potent. Entre les novetats de la pàgina destaca el plànol, que ofereix detallada informació sobre la ciutat, i la possibilitat de realitzar gestions a través de la xarxa. La nova imatge busca la simplicitat, la ràpida descàrrega i la facilitat de recerca de la informació. La web s'ha dissenyat pensant en tres tipus d’usuaris: lleidatans que requereixen informació, serveis i capacitat de gestió en xarxa; persones de fora de Lleida que visita o visitarà la ciutat, o que necessita informació de la mateixa, i empreses i persones que tenen relacions de negocis o similars amb la ciutat. Actualment la mitjana d’usuaris de www.paeria.es és d'uns 40.000 al mes. Un 30%, aproximadament, de les connexions al servei paeria.es prové de fora d'Espanya. Per aprofitar millor aquest flux d’usuaris i per millorar la projecció internacional de la ciutat, s’ha potenciat l’ús d’altres idiomes en la web: català, castellà, anglès i francès. En la nova versió de la web s’incorporen tot un conjunt de nous aplicatius: gestions on-line, noticies de Paeria, nou plànol de la ciutat, tauló d'anuncis de Paeria, concursos i licitacions, ordenances i reglaments, ordenances fiscals, calendari fiscal, pressupostos, subscripció al butlletí electrònic de Paeria i consulta de la revista de Paeria en format pdf. Gestions a través de la xarxa Un dels grans potencial de la nova versió de paeria.es és la possibilitat de realitzar gestions a través de la xarxa. Ja estan operatives les següents:

 

  • Alta al padró municipal d'habitants
  •  

     

  • Canvi de domicili al padró municipal d’habitants
  •  

     

  • Volant de residència del padró municipal d'habitants
  •  

     

  • Certificat de residència del Padró d'habitants signat pel Secretari general
  •  

     

  • Volant d'antiguitat de residència del padró municipal d'habitants
  •  

     

  • Certificat de convivència del Padró d'habitants signat pel Secretari general
  •  

     

  • Volant de convivència del padró municipal d'habitants
  •  

     

  • Volant de convivència històric del padró municipal d'habitants
  •  

     

  • Alta de la domiciliació bancària de tributs
  •  

     

  • Modificació de la domiciliació bancària de tributs
  •  

     

  • Baixa de la domiciliació bancària de tributs
  •  

     

  • Canvi d'adreça fiscal i/o notificacions
  •  

     

  • Duplicats de rebuts en període voluntari de cobrament de tributs municipals
  •  

     

  • Informe negatiu de béns de l'Ajuntament de Lleida
  •  

     

  • Recollida gratuïta de mobles i estris domèstics al carrer
  •  

     

  • Actuacions sobre coloms
  •  

     

  • Suggeriments, informació o queixes El nombre de gestions disponibles s’anirà incrementant gradualment, i està previst incorporar-ne durant els propers dies un nou grup.