Lleida tindrà un saló centrat en el món de la moto
LleidaMoto es planteja com un saló anual que es desenvoluparà al recinte firal dels Camps Elisis paral·lelament a LleidaOcasió (Saló del Vehicle d'Ocasió) i a LleidaTunning
Amb la presència de motos, complements i entitats relacionades amb el sector, Fira de Lleida celebrarà la primavera de 2008 la primera edició de la Fira de Serveis i Equipaments per a la Moto, LleidaMoto, un saló que, segons l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, vol aprofitar el creixement del sector en els darrers anys i la cultura i tradició motociclistes que tenen la ciutat i les comarques de Lleida. LleidaMoto es planteja com un saló anual que es desenvoluparà al recinte firal dels Camps Elisis paral·lelament a LleidaOcasió (Saló del Vehicle d'Ocasió) i a LleidaTunning. Els tres certamens es configuren com el Gran Cap de Setmana del Motor a Lleida.
La nova fira oferirà al visitant una gamma de productes i serveis molt àmplia: concessionaris de motos, scooters i quads; motoclubs; recanvis: tallers; asseguradores i financeres; roba, accessoris i equipaments, i miniatures, peces de col·leccionisme i slots.
L'alcalde de Lleida i president del Patronat de la Fira de Lleida ha explicat en el decurs de la presentació del certamen que LleidaMoto “és una aposta de la ciutat per un sector emergent que a més complementa perfectament l'oferta actual de Fira de Lleida” i ha afegit que els saló reforça la importància d'aquest sector en el conjunt de les comarques de Lleida.
Isidre Gavín, president de la Diputació de Lleida, ha incidit en aquest aspecte i ha dit que les terres de Lleida són “un bressol del motociclisme amb campions com Isidre Esteve, Emili Alzamora o el jove Marc Màrquez, amb reputats circuits com els de Bellpuig i Alcarràs, i amb prestigioses proves internacionals”. Gavín s'ha mostrat també convençut de que LleidaMoto creixerà i esdevindrà en el futur un saló independent.
Jaume Gilabert, delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, ha recordat que Catalunya alberga el 85% de la indústria motociclista de l'Estat espanyol, i ha afegit que activitats com el motociclisme de carretera genera riquesa econòmica en altres sectors. De la seva banda, Joan Simó, president de la Cambra de Comerç de Lleida, ha remarcat la importància de la moto com a vehicle de futur a les petites i grans ciutats.
Activitats paral·leles
En aquest apartat cal dir que el saló acollirà concentracions de motos, espais per provar scooters, motocicletes i quads; circuit de pocket bike, exposicions paral·leles, visites de personatges del món de la moto i sortejos.
Segons dades aportades pels organitzadors de la fira, el municipi de Lleida disposa d'un parc automobilístic de 10.440 motos. D'altra banda, Catalunya registrà l'any passat 63.581 matriculacions de motos, el que suposa un increment notable respecte a les 54.417 de l'any 2005. En l'àmbit estatal, el primer trimestre d'enguany s'han venut 50.297 motocicletes i 24.906 ciclomotors, xifres que superen en un 43% les 35.303 motos i en un 13% els 22.770 ciclomotors venuts en el mateix període de l'any 2006.
Organitzat per Fira de Lleida, el saló compta amb la col·laboració de Moto Club Segre, el Circuit d'Alcarràs i la Federació Catalana de Motociclisme.