L’any 2006 ha estat el 10è aniversari d’aquest servei dins de l’Ajuntament de Lleida i ha estat marcat per l’adaptació i planificació del servei, amb l'objectiu d'orientar l'atenció ciutadana cap a les noves tecnologies.
Atencions realitzades
TOTAL ATENCIONS ANY 2006: 98.850
Presencials 88.997
"On line" 4.133
Edictes 3.040
Diversos (suggeriments, peticions d’informació, etc) 2.680
Atencions "on line"
Les gestions telemàtiques, s’han incrementat en un 26,9 % (de 3.256 a 4.133). L’emissió dels tràmits “on line”, i el requeriment per algun d’aquests de les certificacions digitals, van fer que l’OMAC, superés amb èxit l’auditoria de l’Agència Catalana de Certificació, sobre els expedients tramesos i el seu arxiu. Les xifres de les atencions i tràmits “on line” són els següents:
Tràmits rebuts en general 6.761
Tràmits gestionats per l’OMAC 4.133
Mitjana sol•licituds diàries 16,99
Mitjana sol•licituds mensuals 344,41
Cal destacar l’increment d’un 52 % en aquest tipus de tramitació ciutadana virtual, i l’increment del 26,9 % en els tràmits gestionats per l’OMAC.
Atencions telefòniques
A més de les dades anteriors, s’han fet també 20.000 atencions telefòniques, a raó d’una mitjana diària de 100 trucades comptabilitzades. La posada en funcionament del número d’atenció ciutadana 010 permetrà conèixer quines són les temàtiques de les consultes que realitzen els ciutadans mitjançant la via telefònica. A més, es van actualitzar tots els llistats telefònics i d’adreces electròniques de la plantilla municipal, es va redactar un protocol d’emergències al servei del 010 i, finalment, diferents reunions amb els teleoperadors per unificar tota la informació i coordinació necessària d’aquest nou servei d’atenció ciutadana, que es va inaugurar el 4 de desembre del 2006.
Evolució del Servei durant el 2006
S’han atès 94.352 persones, amb una mitjana de 364 atencions diàries. La mitjana de tràmits per persona ha estat de 2,58 tràmits per atenció. El mes de març va ser el que es van fer més atencions, amb 10.473. L’àmbit municipal amb més incidència en les tramitacions ha estat Serveis Generals amb 86.831 tràmits per la incidència del padró. La mitjana de temps d’espera ha estat de 7 minuts 26 segons.