Campanya de promoció de la signatura digital
La iniciativa, impulsada per l’Ajuntament de Lleida i d’idCAT (Identitat digital dels ciutadans i ciutadanes), coincideix amb la posada en marxa de la Carpeta Ciutadana, un nou servei de l'Ajuntament que integra informació i tràmits digitals amb qualsevol administració pública.
L’Ajuntament de Lleida i l’Agència Catalana de Certificació (CATCert) endeguen una campanya per promoure i potenciar l’ús de la signatura digital per facilitar la tramitació electrònica i la relació entre la ciutadania i les administracions. El projecte es basa en la utilització de l’idCAT (identitat digital dels ciutadans i ciutadanes), que emet CATCert i que, en el cas de Lleida, comptarà amb l’Ajuntament com a entitat de registre col·laboradora.
A més, l’Ajuntament de Lleida posa en marxa un nou servei: la Carpeta Ciutadana, que integra informació i tràmits digitals. Aquesta carpeta permet al ciutadà fer tràmits amb qualsevol administració pública, disposar d’informació municipal i demanar amb facilitat informació sobre la seva vida laboral, sol·licitar hora al metge, consultar les dades del cadastre, i tot tipus d’informació.
La tinent d'alcalde Montse Mínguez ha presidit la presentació de la campanya i de la carpeta ciutadana, una eina que dóna una pas endavant per fer més propera l'administració al ciutadà i que permetrà "realitzar tràmits amb qualsevol administració". A la presentació també ha assistit Joan A. Olivares, director gerent del Consorci AOC que ha posat de relleu que la signatura digital "és una porta d'accés a l'Ajuntament des de casa i el fet que estigui en una memòria USB dóna mobilitat". Per la seva banda, el regidor Joan Gómez ha destacat que a banda de la carpeta ciutadana l'Ajuntament té previst descentralitzar els serveis d'atenció al ciutadà per mitjà de punts d'informació als Centres Cívics.
L’Agència Catalana de Certificació - CATCert, que amb els certificats digitals garanteix la identitat de la ciutadania, obsequiarà de manera gratuïta als ciutadans amb el clauer USB, que contindrà la signatura digital de cadascú. Aquest clauer és, en realitat, un llapis de memòria de 128MB, que es pot utilitzar tant per a l’ús quotidià com per emmagatzemar documents i altres informacions digitals.
Per obtenir aquest dispositiu de forma gratuïta, només cal adreçar-se personalment a l’Ajuntament amb el DNI o NIE o sol·licitar-lo per Internet a la web de l’idCAT (www.idcat.net). El clauer es pot recollir en qualssevol dels punts d’atenció de l’Ajuntament. Els punts d’atenció són:
-Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana
-Institut Municipal de Treball Salvador Seguí
-Accés – Institut Municipal d'Informàtica
-Centre Municipal d'Informació Juvenil
-Oficina de Gestió de l'Àrea Econòmica
Aquesta campanya s’inicia de forma pionera a Lleida amb el suport de l’Agència Catalana de Certificació, que col·labora amb els costos de la seva realització i dels materials necessaris, i es desplegarà posteriorment per altres ciutats i pobles de Catalunya.