La Paeria distribueix en una setmana 201 clauers USB amb signatura digital

El Certificat Digital permet accedir a la Carpeta Ciutadana de l'Ajuntament

L'Ajuntament de Lleida ha distribuït en una setmana 201 Certificats Digitals idCat, l'identificador en llapis de memòria USB emès per l’Agència Catalana de Certificació i distribuït per l'Ajuntament de Lleida que assegura la integritat i confidencialitat de les transaccions electròniques i garanteix la identitat dels usuaris. Així, els veïns i veïnes de Lleida poden accedir a la Carpeta Ciutadana de l'Ajuntament, que pretén ser un nou canal de comunicació amb l’administració local. Per disposar de la Carpeta és necessari tenir un Certificat Digital que verifica la identitat personal i que dona seguretat i validesa jurídica a les comunicacions per internet. Cada ciutadà disposa d’un espai propi al web paeria.cat on pot consultar les dades individuals que consten a l'Ajuntament de Lleida i a altres administracions (padró, assentaments d'entrada i sortida al Registre General), realitzar tràmits i sol·licitar serveis (expedició de volants d'empadronament, duplicats de rebuts) així com tràmits amb altres administracions (veure l’historial de vida laboral, fer la declaració de renda, demanar hora al CAP, obtenir certificats de cadastre) Obtenció del certificat digital en llapis de memòria USB de forma gratuïta.

  • Per Internet: al web d’idCat (www.idcat.net)
  • A les següents oficines de l’Ajuntament: Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana, Oficina de Gestió de l’Àrea Econòmica, Institut Municipal de Treball Salvador Seguí, Accés-Institut Municipal d’Informàtica i al Centre Municipal d’Informació Juvenil. El Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç dóna suport a la implantació d’aquest i d’altres serveis per potenciar les tecnologies, que la Paeria va proposar en el projecte "Lleida Ayuntamiento Digital". La iniciativa ha rebut una subvenció de 560.000 euros. En aquest sentit, properament es començaran a instal·lar als barris terminals tipus caixer electrònic (PIC's o punts d'informació ciutadana) amb lector de signatura digital, per a USB i DNI electrònic, dotats amb impressora. Aquestes unitats permetran la tramitació electrònica tant amb l'Ajuntament com la resta d’administracions, així com altres accions de difusió de la administració i serveis a la ciutadania.