S’inicien el gruix de les obres del pont de Príncep de Viana

La propera setmana es començarà amb l'excavació de l'estrep del pont pel costat del barri de Cappont

S'inicien les obres del pont de Príncep de Viana després que la setmana passada ja es va ubicar el campament de l'empresa constructora, COMSA, amb casetes d'obra i vallat a la zona del Camí de Granyena. Aquesta setmana ja es van desviar els serveis que quedaran afectats a la zona de l'estrep del pont del costat de Cappont. Aquests serveis són les línies elèctriques que donen llum a les lluminàries encastrades al mur del riu i a les electrovàlvules del reg, i per un altre costat, les tuberies de reg afectades. La propera setmana es començarà amb l'excavació de l'estrep del pont, pel costat del barri de Cappont. Al mateix temps, es començarà a condicionar l'esplanada de les futures instal·lacions "provisionals" d'ADIF, a la zona de Comtes d'Urgell i Roger de Llúria. L’empresa adjudicatària del pont de Príncep de Viana, Comsa, ja ha finalitzat les proves prèvies a la construcció del viaducte sobre el riu Segre. Les proves, d’una gran complexitat, han consistit en fabricar una rèplica a escala real de la part més important del pont, la que fa referència a l’encaix dels tirants amb les estructures de les dues bigues centrals, una mena d’assaig a escala real perquè tot funcioni quan es construeixi sobre el terreny. Les proves amb aquest model han permès determinar com i de quina manera han d’encaixar les peces més espectaculars amb l’armadura que ha de sostenir el pes de la infraestructura, i són imprescindibles per poder garantir una correcta construcció “in situ”. Paral•lelament a les proves, en aquests darrers mesos, l’empresa adjudicatària, Comsa, ha estat realitzant sondejos de comprovació del sòl i del subsòl amb els corresponents estudis geotècnics, sobretot a la part on s’hi construirà el pilar central, que serà el que aguantarà la major part del pes del pont. I també s’han iniciat tots els tràmits per poder traslladar provisionalment les instal•lacions ferroviàries afectades a l’avinguda del Segre. El nou pont damunt del riu Segre connectarà el carrer Príncep de Viana amb l’avinguda Tarradellas. L’obra està inclosa al Pla de l’Estació. El nou pont adopta una solució atirantada de formada per una llinda contínua de 4 trams. La longitud total serà de 197 metres, 36 metres sobre l’avinguda del Segre i 161 metres sobre el riu. L’amplada total serà de 21,2 metres, amb dues voreres de 4 metres i dues calçades de 6,6 metres. El pressupost de l’obra és de 8 milions d’euros. És previst que les obres acabin a la tardor del 2008.