Les obres del pont de Príncep de Viana avancen a bon ritme a la banda de Cappont
L'alcalde destaca que el pont i la Llotja seran la nova imatge de la Lleida moderna
L'alcalde destaca que el pont i la Llotja seran la nova imatge de la Lleida moderna
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha visitat les obres del Pont de Príncep de Viana que han començat amb l’excavació del primer estrep a la banda de Cappont. Aquest nou pas damunt del riu Segre, el vuitè que hi haurà a la ciutat, connectarà el carrer Príncep de Viana amb l’avinguda Tarradellas. Els treballs, amb un pressupost de 8 milions d’euros, està previst que acabin a finals de 2008.
"El pont és, juntament amb el cobriment de les vies, l'actuació emblemàtica del Pla Especial de l'Estació", ha dit el paer en cap, que ha destacat les millores que generarà en les comunicacions viàries i la seva estètica singular: "amb la Llotja, serà la nova imatge de la Lleida moderna".
El projecte, creat per l’enginyer Javier Manterola, està concebut per esdevenir una obra representativa: es tracta d’una superfície subjectada amb tirants d'acer per donar sensació de lleugeresa i transparència. El pont el formen una plataforma llinda recolzada sobre una estructura tetràpode, dos braços de la qual s'enlairen uns 39 metres. D’aquests braços neixen els tirants d’acer de 0’60 centímetres de diàmetre que subjecten la plataforma. Tots aquests tirants i els 534 projectors que s’instal·laran crearan la imatge d’una cortina de llum.
L’Ajuntament de Lleida ha avançat el finançament de l’obra a través de l’Empresa Municipal d’Urbanisme perquè considera prioritària la realització d’aquesta infraestructura del Pla Especial de l’Estació que connectarà la plaça d'Europa amb la Nacional II i, en un futur, amb l'eix Bordeta-Magraners i la variant sud.
A finals d’agost ja es van desviar els serveis que quedaran afectats a la zona de l'estrep del pont del costat de Cappont: d’una banda, les línies elèctriques que donen llum a les lluminàries encastades al mur del riu i a les electrovàlvules del reg, i de l’altra, les canonades de reg.
L’empresa adjudicatària, Comsa, ja va finalitzar les proves prèvies a la construcció del viaducte. Aquests treballs, d’una gran complexitat, van consistir a fabricar una rèplica a escala real de la part més important del pont, la que fa referència a l’encaix dels tirants amb les estructures de les dues bigues centrals. La prova va permetre determinar com i de quina manera han d’encaixar les peces més espectaculars amb l’armadura que ha de sostenir el pes de la infraestructura.
Paral·lelament a les proves, en aquests darrers mesos Comsa ha estat realitzant sondeigs de comprovació del sòl i del subsòl amb els corresponents estudis geotècnics, sobretot a la part on s’hi construirà el pilar central, que serà el que aguantarà la major part del pes del pont. També s’han iniciat tots els tràmits per poder traslladar provisionalment les instal·lacions ferroviàries afectades a l’avinguda del Segre.