Ros destaca la Sindicatura Municipal de Greuges com un "canal que millora la comunicació entre els ciutadans i l'administració"
El paer en cap assegura que cal contestar amb celeritat les queixes dels ciutadans sense sobrepassar els tres mesos
El síndic de greuges, Josep Giné, ha presentat aquest divendres al ple municipal la memòria del 2006, en la qual es reconeix també la tasca feta per l'anterior síndica Teresa Areces, al capdavant de la sindicatura durant més de deu anys. A més, Giné ha explicat que la Sindicatura no només aconsella, orienta i decideix sobre les queixes plantejades pels ciutadans, sinó que aprofundeix amb la resolució de la queixa per mitjà de la solució amistosa i així establir un pont de diàleg entre les dues parts en litigi i, d'aquesta manera, evitar la incoació d'expedients i evitar la burocràcia.
En la memòria es recull que s'han presentat 292 queixes, de les quals 180 van ser admeses i les 112 restants van ser rebutjades. De les 180 queixes admeses, 13 corresponen a Alcaldia; 67 a l'àmbit d'Economia, Hisenda, Comerç i Turisme; 46 corresponen a l'àmbit d'Urbanisme; 34 a l'àmbit de Serveis Generals; 7 a l'àmbit de Participació, Educació i Sostenibilitat; 8 a l'àmbit de Benestar i Cohesió Social i 5 a l'àmbit de Cultura, Esports i Drets Civils.
Giné ha destacat que dels 181 expedients incoats i investigats, 169 van ser resolts (11 decisions i 158 solucions amistoses), 2 van ser arxivats i en queden 10 per tramitar l'any 2007. Per tant, es dedueix que de les 182 admeses, el 88% han estat solucionades amistosament.
El síndic ha recomanat més celeritat en la contestació dels recursos per la grua municipal, així com fer controls dels decibels en les zones properes als Camps Elisis quans hi ha actes festius. Ginés insta a tots els departaments municipals i tots els regidors i regidores facin un esforç per tal de complir amb l'acord que va adoptar el ple municipal i contestar en el termini de tres mesos les decisions de la Sindicatura.
En aquest sentit, l'alcalde Àngel Ros ha demanat "un esforç a tots perquè cap queixa es quedi sense contestar perquè darrere de cada queixa hi ha un ciutadà". El paer en cap ha explicat que "cal potenciar la Sindicatura com un canal de comunicació entre ciutadans i administració i per això cal fer un salt qualitatiu". Ros també ha volgut destacar la tasca feta per Teresa Areces, així com la de Josep Giné i la dels funcionaris de l'Ajuntament que faciliten aquest canal de millora.