L’alcalde, la Ministra de Foment, el Conseller de Política Territorial i el president d’ADIF signen el conveni per al cobriment de les vies fins a l'estació
Aquest nou document valora en 38 milions d’euros els costos de perllongació del cobriment, la urbanització posterior i la nova passarel•la de vianants de l’estació de Renfe
Aquest nou document valora en 38 milions d’euros els costos de perllongació del cobriment, la urbanització posterior i la nova passarel•la de vianants de l’estació de Renfe
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, signarà demà amb la Ministra de Foment, Magdalena Álvarez, el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, i el president d’ADIF, Antonio González l’addenda al Conveni de Col•laboració per al cobriment de les vies del ferrocarril fins a l'estació, al seu pas per Lleida. L’acte tindrà lloc demà, 24 d’octubre, a les 12 h, al Ministeri de Foment.
El nou document és una addenda al conveni de col•laboració del 31 de juliol de 2002. Aquest nou document valora en 38 milions d’Euros els costos de perllongació del cobriment, la urbanització posterior i la nova passarel•la de vianants de l’estació de Renfe i contempla les inversions actuals que ja estan avançant les dues administracions- Ajuntament i Ministeri de Foment-, com ara el cobriment actual o el pont de Príncep de Viana.
Parc urbà de 33.000 m2
La nova fase de cobriment de les vies afegeix un nou espai de 18.000 m2 i de gairebé mig quilòmetre de longitud, entre Comtes d’Urgell i l’estació. Així, doncs, el parc urbà que es generarà a l'entorn de Prat de la Riba passarà dels 15.000 m2 originals, a 33.000 m2, -aproximadament 5 camps de futbol- el doble de la superfície i de la longitud prevista en el conveni inicial.
L’Ajuntament de Lleida avançarà les obres del parc urbà, amb l’objectiu d’accelerar la urbanització, una vegada ADIF hagi finalitzat l’actual cobriment, previst per al mes de febrer. El nou parc tindrà prop de 1.000 arbres, plantes arbustives, gespa i llacs artificials. Les vies del tren a cel obert són una barrera per al creixement harmònic de la ciutat i destorben el trànsit dels vianants i dels vehicles. La qualitat urbanística de la zona afectada creixerà de manera espectacular. El nou parc, amb un passeig central només per a vianants, i la prolongació de Part de la Riba fins a Pardinyes regeneraran tot el sector.
L'addenda també contempla agilitar la gestió urbanística del futur sol urbanitzable de l'entorn de les vies, que suposen 111.629 m2 de sostre d’edificabilitat (inclòs Viàlia), i preveu que ho gestioni directament l'Ajuntament.