<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/725>>.

Els estudiants de Lleida s'impliquen en la recollida selectiva de brossa

Onze instituts i col·legis utilitzaran com a eina educativa els nous contenidors de matèria orgànica, paper i cartró, vidre i envasos que s'han instal·lat als centres que segueixen la campanya de la Regidoria de Medi Ambient. S'inclou la selecció de matèria orgànica

Onze instituts i col·legis utilitzaran com a eina educativa els nous contenidors de matèria orgànica, paper i cartró, vidre i envasos que s'han instal·lat als centres que segueixen la campanya de la Regidoria de Medi Ambient. S'inclou la selecció de matèria orgànica

La campanya de foment de la separació de residus a les escoles ha començat amb la participació d'onze instituts i col·legis de Lleida, on s'han col·locat 127 contenidors de matèria orgànica, paper i cartró, vidre i envasos, de 240 litres cadascun. A més de potenciar la recollida selectiva, la campanya de la Regidoria de Medi Ambient ha permés que les escoles de Lleida s'afegeixin a la separació de la matèria orgànica que, fins ara, sols es duia a terme als grans centres productors d'aquest tipus de deixalla, (mercats, hospitals, presó). El regidor de Medi Ambient, Francesc de Sàrraga, ha visitat l'IES Ronda, un dels centres que participa en la campanya. Sàrraga ha declarat que la recollida dels residus orgànics dels grans productors ha permés obtenir compost de gran qualitat i que, ara, l'ampliació a les escoles permetrà potenciar els aspectes educatius d'aquesta selecció de la brossa. Els centres que, de moment, s'han afegit a la campanya són, a més de l'IES Ronda, el CEIP Camps Elisis, el CEIP Pràctiques II, el CEIP Magí Morera, el CEIP Frederic Godàs, l'IES Joan Oró, l'IES Josep Lladonosa, l'IES Maria Rúbies, l'IES Samuel Gili i Gaya, el CEIP Joc de la Bola i el CEIP Pràctiques I. Els objectius de la campanya són els següents:
  • Donar suport al treball de sensibilització sobre la necessitat de disminuir la producció d’escombraries i d’augmentar el reciclatge que, des de fa temps, alguns centres educatius de la ciutat ja estaven realitzant.
  • Animar i possibilitar que la resta de centres educatius de la ciutat realitzin aquest treball educatiu, oferint eines adequades.
  • Ajudar a treballar valors i hàbits ambientals, tot reproduint a l’escola el sistema de recollida de residus de la ciutat.
  • Recollir separadament la matèria orgànica, en els centres amb menjador escolar, avançant així a l’escola el que en un futur proper es farà a la ciutat.
  • Contribuir a la millora ambiental i de sostenibilitat de la nostra ciutat. Establir hàbits de separació de residus reverteix en una millora dels hàbits ambientals de les famílies i suposa també una major eficiència en la recollida dels residus de la ciutat. Cada centre escolar pot disposar de:
  • 4 contenidors de 240 litres cadascun, amb rodes per a facilitar-ne el desplaçament: un per paper, un per envasos, un per vidre i un per matèria orgànica.
  • Un servei diari de recollida de matèria orgànica.
  • Préstec de l’exposició actualitzada “A Lleida, les deixalles serveixen”.
  • Una activitat gratuïta de visita a l’abocador, planta de compostatge i deixalleria municipal, dins del programa “Lleida en viu” , sempre que el calendari ho permeti.
  • Assessorament des de l’Àrea d’Educació Ambiental. El centre escolar es compromet a:
  • Utilitzar els contenidors i la campanya com a eina d’educació ambiental als centres escolars.
  • Buidar els contenidors de paper, envasos i vidre a l’àrea d’aportació més propera.
  • Guardar el contenidor de matèria orgànica en un lloc tancat i facilitar a SEINSA (empresa encarregada de la recollida de deixalles a Lleida) la recollida diària d’aquest contenidor.
  • Omplir i enviar trimestralment a l’Àrea d’Educació Ambiental un resum del número de contenidors de paper, envasos i vidre emplenats, i del volum de matèria orgànica generada. Es va informar de la campanya a 60 centres escolars de Lleida (educació primària, educació secundària i altres centres, tant centres públics com privats). Han manifestat el seu interès a participar-hi: 17 centres públics de primària; 10 centres públics de secundària); 13 centres privats de primària i de secundària) i 7 d'altres. Les escoles han sol·licitat 27 contenidors de matèria orgànica, 37 de paper i cartró, 28 de vidre i 35 d'envasos. Cal destacar que la ubicació del centre escolar (casc urbà, partides,...) condiciona de forma important com pot participar el centre escolar. En aquest sentit, també s’ha proposat que alguns centres puguin disposar d’un compostador. D'altra banda, durant aquest curs 2002 – 2003 està prevista la participació de 475 alumnes en l’activitat de descoberta de l’abocador i la planta de compostatge de Montoliu i la deixalleria municipal de Lleida.