Avancen les obres d'adequació dels carrers de l'entorn del col·legi Lestonnac

Serà la primera zona de la ciutat on la velocitat per als vehicles estarà limitada a 30 quilòmetres per hora

L’Ajuntament de Lleida ja ha començat les obres d’adequació dels carrers adjacents al col·legi Lestonnac de la ciutat de Lleida. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha visitat aquesta actuació que pretén ampliar les zones per a vianants i reduir la velocitat dels vehicles. La nova ordenació de la zona permetrà millorar la seguretat de vianants a les cruïlles ubicades a l’ïlla compresa pels carrers L’Ensenyança, Bonaire, Bisbe Galindo i l’Avinguda Prat de la Riba, on es troba situat el col·legi Lestonnac. Serà la primera zona de la ciutat de Lleida senyalitzada i habilitada ad hoc on es limitarà la velocitat dels vehicles a 30 quilòmetres per hora, enlloc de fer-ho a cinquanta. Segons els estudis fets en altres ciutats on s’ha limitat la velocitat a 30 quilòmetres per hora, s’ha aconseguit reduir entre un 15 i un 30 per cent el nombre d’accidents de trànsit. "Guanyarem espai de passeig, guanyarem seguretat i limitarem la velocitat", ha destacat l'alcalde, qui també ha anunciat que progressivament es faran més zones 30 en espais de la ciutat propers a escoles o amb una densitat de circulació i població important. El projecte preveu l’ampliació de voreres a les cruïlles per tal de deixar un ample de calçada al voltant dels 3,5 metres. D’aquesta manera, s’aconseguirà una reducció de la velocitat dels vehicles que hi passin i, també, reduir el temps perquè els vianants creuin la calçada. A més, amb aquestes ampliacions es millorarà l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda, atès que les voreres existents tenien un ample insuficient per encabir-hi un rebaix als passos de vianants i assegurar una mobilitat adequada al llarg de la pròpia vorera. A més, la Paeria ampliarà les cantonades de les voreres dels carrers que envolten aquest centre educatiu, com són l'Ensenyança, Bonaire i Bisbe Galindo, de manera que hi haurà 425 metres quadrats més d'espai per als vianants (com es pot veure al plànol adjunt). La Paeria va adjudicar les obres a l’empresa Tulesa per un import de 60.000 €. Les obres tenen un període d'execució de 3 mesos. Comença l'adjudicació de la 1a fase de la urbanització del cobriment de les vies dins del Pla Especial de la Estació Dins l'àmbit urbanístic, el paer en cap ha recordat també aquest matí en decurs de la visita l'inici del procés de licitació de les obres que contempla la separata del projecte d'urbanització del Pla Especial de l'Estació. "És l'obra més important al Pla Especial de l'Estació, permetrà l'urbanització de 17.000m2 entre Corts Catalanes i Comtes d'Urgell, la urbanització de 14.400m2 més entre la prolongació de Prat de la Riba fins la rotonda de Baró de Maials i la remodelació de 28.600m2 dels carrers adjacents: Alfarràs, Segon Passeig de Ronda, Hospitalers de Sant Joan i Bobalà", ha explicat Ros. El paer en cap ha posat de relleu la trascendència d'aquesta obra dins la configuració de la ciutat: "Permetrà connectar i unir els barris de Pardinyes i Balàfia amb la resta de la ciutat". Les obres compten amb un pressupost de licitació de prop de 11.800.000 euros i s'hauran d'executar en un termini de 18 mesos. L'actuació que ara s'inicia contempla 4695 m2 de sembra, 10.866 unitats d'arbres arbustos i plantes tapitzants, 635 jardineres, 44 bancs, 152 lluminàries i una pèrgola d'estructura d'acer de 262 m2. Pel que fa als paviments, en les voreres i places s'utilitzaran lloses de 60*40cm, en aparcaments i zones amb circulació llambordesde 20*10cm i lloses de 60*40 cm de granet, a més d'un entarimat de fusta tropical, sobre la llosa de la cobertura en el carrer Comtes d'Urgell. En el cas dels parterres que cobreixen les estructures es sembraran i plantaran especies vegetals i en els parterres situats a banda i banda es col·locarà sauló.