El Servei de Mediació assoleix un acord positiu en el 60 % dels casos oberts al 2007
La unitat ha gestionat 81 expedients aquest exercici
El Servei de Mediació Social i Comunitària ha resolt el 60 per cent dels 81 expedients oberts al 2007 amb un acord positiu. El 40 per cent dels casos restants han estat derivats a altres unitats o bé els interessats han rebutjat iniciar el procés. La Regidoria de Serveis Personals i Salut Pública va endegar aquest projecte al setembre de 2006 amb el doble objectiu de difondre la cultura de la mediació i d'evitar que la ciutadania recorri amb excés als tribunals per resoldre els problemes quotidians. Aquesta assistència tècnica no té cap cost per als usuaris.
Al 2007, la unitat ha rebut 248 sol·licituds d'intervenció i s’ha adreçat a 321 persones més per convidar-les a participar. El 24 per cent dels expedients gestionats ha estat per problemes sobre els elements comuns de les comunitats de veïns; el 20 per cent, per convivència entre veïns de la ciutat; el 15 per cent per impagaments de quotes, i un altre 15 per conflictes entre els membres de la família, de la parella, separació matrimonial o convivència entre pares i fills. Altres temes que també s'han gestionat però en menor nombre són molèsties per sorolls, humitats, tinença d’animals domèstics, etc.
La Paeria va realitzar una enquesta sobre el servei el passat mes d'agost, quan es complia gairebé un any del seu inici. Els usuaris van atorgar a la iniciativa un 8'4 sobre 10 i van elogiar el projecte encara que el seu resultat no hagués estat positiu.
Aquest 2008, l'Ajuntament vol potenciar el Servei de Mediació per tal de treballar en la prevenció del conflicte, a més de la resolució quan aquest ja s’ha donat. Per això, es disposa d’una oferta formativa específica que també es pot adaptar a les demandes d'entitats i col·lectius.