Una avinguda de quatre carrils unirà el perllongament de Príncep de Viana i la N-II
És una infraestructura prioritària que permetrà la connexió de la plaça d'Europa amb la nacional II i, en un futur, amb l'eix Bordeta-Magraners i la variant sud
La Comissió Informativa d'Urbanisme, Medi Ambient, Mobilitat i Seguretat, que se celebrarà el proper dilluns 21 de gener, debatrà l'aprovació inicial del projecte de connexió del nou pont sobre el riu Segre, perllongament de Príncep de Viana, amb la N-II. Així, és previst que el Ple de l'Ajuntament l'aprovi el proper divendres 25 i s'inicïi el procés de licitació de les obres perquè es pugui iniciar la construcció aquesta primavera.
El nou vial de connexió de Príncep de Viana amb la N-II és una infraestructura de gran importància per a la vialitat de Lleida que, en definitiva, en poc més d'un any unirà la plaça d'Europa amb la N-II i, en un futur, amb l'eix Bordeta-Magraners i la variant sud. El projecte, elaborat per l'adjudicatària DOPEC Enginyeria i Arquitectura S.L. sota l'encàrreg de l'Empresa Municipal d'Urbanisme (EMU), preveu la construcció d'una nova avinguda de 790 metres de longitud amb dos carrils per sentit, un carril bici, una mitjana, a més de la consegüent urbanització de la zona amb xarxes de servei, pavimentació, enllumenat i mobiliari urbà.
Transformació profunda de la zona
Aquesta nova avinguda al barri de Cappont contribuirà a la transformació profunda que experimentarà la zona en els propers mesos: així, l'obertura d'aquest nou eix viari transversal de gran importància per a la ciutat, s'afegirà a les actuacions de millora urbana que es desprenguin del Pla Estratègic de Fira de Lleida que actuarà sobre els espais immediatament contigus a aquest nou vial de perllongament de Príncep de Viana fins a la N-II.
El projecte elaborat per DOPEC Enginyeria i Arquitectura S.L. preveu una avinguda de quatre carrils -dos per sentit- de 3,5 metres d'amplada cadascun, separats els dos sentits de circi¡ulació per una mitjana d'uns 1,5 metres. Alhora, és previst també un carril bici i voreres d'amplitud variable a banda i banda, la qual cosa suma una amplada total de l'avinguda d'un 25 metres. Alhora, el vial tindrà nou passos de vianants i cinc imterseccions des del cap del pont fins a la N-II, quatre d'elles regulades per rotondes (camí de Grenyana, Fira de Lleida, camí de Picos i N-II) i l'altra, amb avinguda Tarradellas, regulada per semàfors.
La construcció del nou vial permetrà, també, el bastiment de noves xarxes de serveis, que inclouran clavegueram, gas, aigua potable, electricitat, reg i telecomunicacions. De la mateixa manera, s'equiparà la zona amb mobiliari urbà, arbrat i una seixantena de punts de llum.
El projecte té un pressupost d’execució material (PEM) de 4.498.349 € que aniran a càrrec dels pressupostos de la Paeria del 2008 i del 2009 a raó de 750.000 € el 2008 i 3.748.349 € el 2009. El termini d'execució de les obres és de 12 mesos.
La Comissió Informativa d'Urbanisme, Medi Ambient, Mobilitat i Seguretat, que se celebrarà el proper dilluns 21 de gener, debatrà l'aprovació inicial del projecte.