<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/7371>>.

Adif i l’Ajuntament de Lleida signen un conveni per a desenvolupar les obres del Pla Especial de l’Estació

L’acord regula la gestió dels terrenys i dels aprofitaments desafectats del domini públic ferroviari cedits al consistori, qui assumeix així de forma directa la seua execució

L’acord regula la gestió dels terrenys i dels aprofitaments desafectats del domini públic ferroviari cedits al consistori, qui assumeix així de forma directa la seua execució

El President d’Adif, ens públic adscrit al Ministeri de Foment, Antonio González Marín, i l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, han signat un acord en el marc del desenvolupament de les obres derivades de la transformació de la xarxa arterial ferroviària en l’àmbit de Pla Especial de l’Estació Lleida-Pirineus. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assegurat que "el desenvolupament d'aquestes obres és molt important perquè és un element de cohesió de la trama urbana de la ciutat". Alhora, el paer en cap ha expressat el seu "agraïment amb els veïns de la zona per la seva comprenció, paciència i sensibilitat per unes obres que beneficien tota la ciutat". En aquests moments, la inversió ronda ja els 40 milions d'euros. Per la seva banda, el president d’Adif, Antonio González Marín ha assegurat que "el més vinent és previst de finalitzar el cobriment exterior fins a Comtes d'Urgell i a finals de 2008 tenir enllestit el projecte del cobriment fins a l'estació i així poder licitar i iniciar les obres el primer trimestre de 2009". La ratificació d’aquest acord arriba després de la signatura, el passat mes d’octubre de 2007, de l’ampliació del conveni de col•laboració subscrit l’any 2002 per al desenvolupament de les obres compreses en el Pla. L’ampliació va ser acordada pel Ministeri de Foment, Adif, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Lleida, i contempla el cobriment de la infraestructura ferroviària amb una llosa i la urbanització de l’espai generat al damunt de les vies -d’una superfície aproximada de 17.500 m2 compresos entre el carrer Comtes d’Urgell i la passarel•la de l’estació. El cost d’aquesta ampliació del cobriment de les vies s’estima en 38 milions d’euros. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assegurat que "la segona fase del cobriment, entre Comtes d'Urgell i l'estació, tot i incidir en un espai més gran que la primera, suposarà una afectació molt menor per als veïns de la zona, ja que en aquest tram els habitatges són força més llunyans a la via". L’ampliació del conveni preveu també la revisió del Pla Especial de l’Estació i, si convé, la tramitació d’una modificació del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) per redefinir els usos, les intensitats i les dotacions d’alguna de les unitats d’actuació ja existents. Tot i això, les modificacions respetaran les determinacions urbanístiques de la unitat d’actuació del complex Viàlia. D’altra banda, un dels punts inclosos en el conveni rubricat avui assenyala la necessitat de subscriure el conveni específic d’expropiació i de gestió per tal de regular de manera precisa la gestió dels terrenys i dels aprofitaments ferroviaris desafectats del domini públic ferroviari per al desenvolupament de les obres derivades de la transformació de la xarxa arterial ferroviària dins l’àmbit del Pla Especial de l’Estació de Lleida. En aquest sentit, Adif , mitjançant el conveni signat avui, es compromet a iniciar la tramitació de la desafectació dels terrenys de la seva titularitat, inclosos en tres unitats d’actuació i que actualment estan lliures d’instal•lacions ferroviàries i, per tant, són susceptibles de ser declarats innecessaris per al servei ferroviari. Aquests terrenys titularitat de Adif seran objecte de transmissió a l’Ajuntament de Lleida a títol de compravenda o expropiació. De la mateixa manera, els citats convenis estableixen que l’Ajuntament de Lleida assumirà de forma directa la gestió dels terrenys de titularitat pública del Pla Especial de l’Estació.