Les empreses que opten a construir el parc urbà sobre les vies del Pla de l'Estació rebaixen el preu de licitació i el termini d'execució d'obres
La Paeria ha rebut les ofertes econòmiques de 17 constructores de tot Espanya per dur a terme un projecte d'11,7 milions d'euros
L’Ajuntament de Lleida ha rebut 17 ofertes per al concurs d’adjudicació del contracte de les obres del tram comprès entre el Pont de Corts Catalanes i el Pont de Comtes d’Urgell, incloses dins del projecte d’urbanització del Pla Especial de l’Estació.
Les candidatures les han presentades Urbaser; Copisa–Romero Polo; Comsa; M y J Gruas–Construcciones Rubau; Ferrovial/Agroman; FCC Construcción; Isolux–Corsan Corvian; Vias y Construcciones; Stachis, SA–Construcciones y Desmontes Marco; Obrum–Jardineria Integral Jardí Natura, SL; Dragados, SA; Aldesa; Acciona Infraestruras; Cisteró–Moix Jardineria; Copcisa; CRC Obras y Servicios–Voltas–Ginesta; Acsa–Arnó-Glauca.
El pressupost de licitació és de 11.796.516 euros i el termini d’execució de 18 mesos. Avui ha tingut lloc l’apertura de pliques a l’Empresa Municipal d’Urbanisme on s’han fet públiques les ofertes econòmiques de cadascuna de les empreses candidates a realitzar les obres. Les ofertes econòmiques rebaixen de mitjana el preu de licitació en un 14,60% i també el termini d’execució d’obres que va des d’11 a 17 mesos.
La primera tinent d’alcalde i regidora d’urbanisme, Marta Camps, ha destacat que totes les propostes s’han situat per sota del pressupost de sortida, que era d’11,7 milions d’euros i del termini d’execució establert en els 18 mesos. I, a més, ha celebrat que s’hagin presentat tantes ofertes per una de les actuacions més importants que es recordaran a la ciutat. Camps ha explicat que aquest nou parc és d’una alta qualitat urbanística i una gran obra d’enginyeria. Aquesta gran llosa que es convertirà en un parc té 15.000 metres quadrats que s’afegiran als 18.000 metres quadrats que s’urbanitzaran en una segona fase.
Així, doncs, el parc urbà que es generarà a l’entorn de Prat de la Riba passarà dels 15.000 metres quadrats originals a 33.000, aproximadament 5 camps de futbol-, el doble de la superfície i de la longitud prevista en el conveni inicial. Aquest nou espai públic tindrà prop de 1.000 arbres, plantes arbustives, gespa i llacs artificials. Les vies del tren a cel obert són una barrera per al creixement harmònic de la ciutat i destorben el trànsit dels vianants i dels vehicles. La qualitat urbanística de la zona creixerà de manera espectacular. El nou parc, amb un passeig central només per a vianants, i la prolongació de Part de la Riba fins a Pardinyes regeneraran tot el sector. La primera tinent d'alcalde ha explicat que esperen que les obres ja puguin començar aquesta propera primavera.
Amb l’inici de les obres d’aquest tram començarà la primera fase del projecte d’urbanització que permetrà el cobriment total de les vies fins arribar a l’estació.