La nova avinguda de Pinyana pren forma
La Paeria preveu acabar les obres a finals del mes de juny
La Paeria preveu acabar les obres a finals del mes de juny
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha visitat aquest dimarts les obres de construcció de l'avinguda de Pinyana, una de les vies de comunicació més importants per al desenvolupament de la ciutat. El paer en cap, acompanyat pels tècnics i contractistes i pels veïns de la zona, ha recorregut el traçat del vial, que estarà acabat a finals del proper mes de juny. Aquest eix, a més de canalitzar part del trànsit que ara passa pel centre de Lleida, es concep com a via de passeig urbà amb carril bicicleta, mobiliari urbà i uns 300 arbres i arbustos.
La construcció segueix el calendari previst d’obres i s’obrirà al trànsit abans de l’estiu. Aquesta actuació permetrà la connexió de tres de les carreteres d’accés a la ciutat amb major volum de trànsit: la LL-11, la N-230 (Alcalde Porqueres) i la N-240 (Rovira Roure). Així, tancarà una circumval·lació urbana començada fa més de deu anys amb la construcció del Pont de Pardinyes, l’eix de Baró de Maials i l'avinguda de Balàfia.
La nova avinguda disposarà de tres rotondes, en les interseccions amb Alcalde Porqueres, amb el Camí de Montcada i amb la futura rambla del polígon SUR 14. El projecte contempla un accés al pàrquing soterrat de l'Hospital Arnau de Vilanova.
La calçada disposarà de dos carrils de 3,50 metres d’amplada per a cada sentit, separats per una mitjana amb vegetació de 1,50 metres d’amplada. Cada calçada disposarà, també, d’una filera d’aparcaments en línia.
Els espais per a vianants constaran de dues voreres de 3,80 i 5,80 metres d’amplada, respectivament, amb plantació d’arbrat en filera, i la inclusió d’un carril bicicleta bidireccional de 2 metres d’amplada que permetrà la connexió del carril bici del barri de Balàfia (av. de Balàfia) amb el de Rovira Roure i Enric Farreny.
Pel que fa a l’apartat de infraestructures de serveis, l’avinguda de Pinyana disposarà d’una xarxa separativa de recollida de les aigües pluvials i residuals, xarxes d’aigua potable, telecomunicacions, mitja tensió i Gas Natural. A més, vertebrarà importants obres d’abastament de xarxes de transport, com la nova canonada de 500 mm de diàmetre d’aigua potable d’abastament del marge esquerre, o la de mitja pressió de Gas Natural.
Els tècnics han destacat la complexitat dels treballs per desviar els serveis afectats per les obres i per adaptar el traçat a edificis i infraestructures ja existents: xarxes aèries de mitja tensió, telefonia, la canalització i soterrament de 260 ml de la sèquia major de Pinyana o la construcció de 600 m2 de murs prefabricats per adaptar la nova avinguda als edificis existents a l’entorn de l’Arnau de Vilanova.
Les obres de construcció van ser adjudicades a la UTE PINYANA, formada per les empreses Romero Polo SA i ACSA Sorigué, sobre un pressupost de licitació de 5.396.946,90 €, i un termini d’execució d’1 any.