Pensa en l'aigua, és vida

Campanya per reduir el consum d'aigua entre els grans consumidors

L’Ajuntament de Lleida, la Federació d’Hostaleria de Lleida i Aigües de Lleida organitzen la campanya “Pensa en l’aigua, és vida”, per tal de promoure’n un consum responsable per part dels grans consumidors. Els hotels, bars i restaurants podran aconseguir reduccions en la factura si porten a la pràctica les mesures d’estalvi d’aigua proposades per aquesta iniciativa. La tinenta d'alcalde Montse Mínguez ha explicat que es formalitzaran acords de tres anys de durada amb els establiments que, d'aquesta manera, podran tenir bonificacions del 30 % (el primer exercici), del 20 % (el segon) i del 15 % (el tercer). Els membres de la Federació rebran una primera visita en la qual se’ls informarà de la campanya. Els que ho desitgin s’hi podran sumar signant un document d’adhesió on es comprometran a aplicar les mesures de consum responsable d’aigua establertes. Passats uns mesos es farà una segona visita de comprovació per ratificar que estan portant a la pràctica totes les mesures obligatòries que donen dret al descompte. Les bones pràctiques seran les següents: Els bars i petits restaurants: -Utilització dels rentavaixelles en plena càrrega -Utilització de les rentadores en plena càrrega -Instal·lació de dispositius de polsada curta i llarga a les cisternes del vàter, amb un volum màxim de descàrrega de 6 litres. -Regar durant les hores sense sol -Perlitzadors/airejadors Els hotels i grans restaurants: Obligatoris: -Utilització dels rentavaixelles en plena càrrega -Utilització de les rentadores en plena càrrega -Instal·lació de dispositius de polsada curta i llarga a les cisternes del vàter, amb un volum màxim de descàrrega de 6 litres. -Regar durant les hores sense sol. -Instal·lació de comptadors electrònics telecontrolats. Recomanats: -Les dutxes (fixes o mòbils) disposen d’algun distintiu de garantia de qualitat ambiental per a la categoria de productes que afavoreixen l’estalvi d’aigua o incorporen dispositius d’estalvi que, un cop acoblats donin un cabal inferior a 10 l/min. (especificar la marca i el model). -Altres sistemes de millora (a incorporar a llarg termini): 7.1.Aixetes o dutxes amb tancament automàtic: temporalitzat o amb sensor de presència. 7.2. Sistemes d’estalvi en les instal·lacions de la piscina. 7.3. Sistemes d’estalvi en el rec: reutilitzant les aigües de pluja. 7.4. Reutilització de les aigües de banyera per les cisternes. -Aixetes de lavabo, bidet i aigüera: el mateix que abans amb un cabal inferior a 8 l/min. A més, tots els establiments que s’hi vulguin adherir hauran de tenir un comptador individual al seu nom. No s’hi podran sumar els establiments que estiguin connectats a un comptador comunitari. Periòdicament es farà una inspecció per a comprovar que l’establiment compleixi les bases necessàries per poder beneficiar-se de la bonificació del 30% de la seva facturació. A tots a aquells empreses que assoleixin aquesta implantació, se’ls entregarà un segell creat i dissenyat específicament per aquesta campanya, el qual acrediti l’esforç que està portant a terme aquest establiment per tal d’aconseguir un consum responsable. Accions de comunicació

  • Segell personalitzat per la campanya Disseny i creació d’un segell exclusiu de la campanya de “Consum responsable” dirigit al segment de comerços, restaurants, bars i establiments hotelers de Lleida amb la finalitat de fer-los partícips de la campanya de gestió i racionalització del consum. Aquest segell s’atorgarà a aquells comerços que compleixin una sèrie de requisits de consum responsable.
  • Follets explicatius Amb aquesta eina s’explicarà a la ciutadania el Pla de “Consum Responsable” de la Federació d’Hostaleria de Lleida, la Paeria i Aigües de Lleida. Producció 55.000 díptics. La distribució es realitzarà juntament amb la facturació d’Aigües de Lleida.
  • Adhesius de la campanya de "Consum responsable" Es col·locaran als punts on es fa un consum responsable per donar importància a la col·laboració dels hotels, bars i comerços: 3.000 adhesius per als punts de consum i 500 per a la porta dels establiments.
  • Pòsters informatius Pòsters per col·locar a l’entrada dels hotels, bars i edificis públics. Producció de 500 pòsters.
  • Falques de ràdio, espots televisius i insercions publicitàries en mitjans escrits Per tal de conscienciar la ciutadania de la importància de la reducció del consum d’aigua