13 empreses es presenten al concurs per fer el nou vial de prolongació de Príncep de Viana
És previst que les obres d’aquesta infraestructura puguin començar aquesta primavera
És previst que les obres d’aquesta infraestructura puguin començar aquesta primavera
Un total de 13 empreses s’han presentat al concurs per fer el nou vial de prolongació de Príncep de Viana. Es tracta d’una infraestructura prioritària que permetrà la connexió de la plaça d’Europa amb la Nacional II i, en un futur, amb l’eix Bordeta-Magraners i la Variant Sud. Les empreses que s’han presentat són: Comsa, Arnó, Copisa, Rubau, Voltes, Gravitum, Acsa-Sorigué, MiJ Gruas, Acciona, Romero Polo, Roma, Aldesa i Cistero.
El nou vial de connexió de Príncep de Viana amb la N-II és una infraestructura de gran importància per a la vialitat de Lleida que, en definitiva, en poc més d'un any unirà la plaça d'Europa amb la N-II i, en un futur, amb l'eix Bordeta-Magraners i la variant sud. El projecte preveu la construcció d'una nova avinguda de 790 metres de longitud amb dos carrils per sentit, un carril bici, una mitjana, a més de la consegüent urbanització de la zona amb xarxes de servei, pavimentació, enllumenat i mobiliari urbà.
Aquesta nova avinguda al barri de Cappont contribuirà a la transformació profunda que experimentarà la zona en els propers mesos: així, l'obertura d'aquest nou eix viari transversal de gran importància per a la ciutat, s'afegirà a les actuacions de millora urbana que es desprenguin del Pla Estratègic de Fira de Lleida que actuarà sobre els espais immediatament contigus a aquest nou vial de perllongament de Príncep de Viana fins a la N-II.
Quatre carrils -dos per sentit-
El projecte elaborat per DOPEC Enginyeria i Arquitectura S.L. preveu una avinguda de quatre carrils -dos per sentit- de 3,5 metres d'amplada cadascun, separats els dos sentits de circulació per una mitjana d'uns 1,5 metres. Alhora, és previst també un carril bici i voreres d'amplitud variable a banda i banda, la qual cosa suma una amplada total de l'avinguda d'un 25 metres. El vial tindrà nou passos de vianants i cinc interseccions des del cap del pont fins a la N-II, quatre d'elles regulades per rotondes (camí de Grenyana, Fira de Lleida, camí de Picos i N-II) i l'altra, amb avinguda Tarradellas, regulada per semàfors.
La construcció del nou vial permetrà, també, el bastiment de noves xarxes de serveis, que inclouran clavegueram, gas, aigua potable, electricitat, reg i telecomunicacions. De la mateixa manera, s'equiparà la zona amb mobiliari urbà, arbrat i una seixantena de punts de llum.
El projecte té un pressupost d'execució material (PEM) de 4.498.349 €. El termini d'execució de les obres és de 12 mesos.