Els Mercats Municipals, seu d’un estudi sobre el consum de poma golden
L’IRTA realitza un test sobre les preferències dels consumidors demà divendres al Mercat Ronda-Fleming i el dissabte al de Balàfia
L’IRTA realitza un test sobre les preferències dels consumidors demà divendres al Mercat Ronda-Fleming i el dissabte al de Balàfia
Els Mercats Municipals de Ronda-Fleming i Balàfia seran la seu del test als consumidors que realitzarà l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries del DAR (IRTA) els dies 28 i 29 de març amb l'objectiu d'avaluar les preferències dels consumidors en el consum de poma golden. Aquest estudi compta amb la col·laboració de l’Institut Municipal de Comerç, Mercats i Consum, que cedeix l’espai de dos dels Mercats Municipals per a realitzar l’esmentat test.
Aquesta investigació endegada per l’IRTA pretén analitzar la importància d’aplicar l’anàlisi sensorial amb consumidors de poma golden amb la finalitat d’establir quines són les seves preferències en el gust. La prova s’iniciarà demà divendres a partir de les 10h, al Mercat Municipal Ronda- Fleming i ho farà amb la realització d’un test als diferents consumidors als qui es deixarà tastar poma golden sotmesa a diferents tipus de conservació. El test s’inclou dins del programa de treball nomenat “Avaluació de noves tecnologies de conservació en base a preferències dels consumidors” que està duent a terme l’IRTA. L’anàlisi se centrarà en observar si els consumidors que participen en el test perceben un gust diferent en les pomes, segons el temps de permanència de les fruites en càmeres frigorífiques. D’aquesta manera es podrà analitzar l’efecte dels mètodes de conservació en el gust dels consumidors i modificar, si s’escau, la metodologia per tal de seguir la línia de preferència dels destinataris finals del producte.
Aquest projecte d’investigació de l’IRTA tindrà diverses fases a Lleida, realitzades en mesos diferents per analitzar, d’aquesta manera, com afecta el període de conservació en la qualitat organolèptica o sensorial de la fruita. Així, la primera fase s’inicia al Mercat Ronda-Fleming i continuarà dissabte, 29 de març, al Mercat Municipal de Balàfia. Les dues accions tindran lloc pel matí, a partir de les 10h. Més endavant, al mes de juny, es completarà la recerca de dades en una segona fase de la investigació.