Els Telecentres municipals, protagonistes de la campanya Turisme i noves tecnologies
La primera ruta d’aquesta activitat serà demà, dijous, al Castell de Gardeny. Els treballs resultants de la visita es presentaran i exposaran a Internet
La primera ruta d’aquesta activitat serà demà, dijous, al Castell de Gardeny. Els treballs resultants de la visita es presentaran i exposaran a Internet
La tinenta d'alcalde Montse Mínguez ha presentat la campanya Turisme i noves tecnologies, que promouen Turisme de Lleida i Accés-Institut Municipal d’Informàtica. L'objectiu és combinar la descoberta històrica de la ciutat amb la utilització d'Internet i les Noves Tecnologies, en el marc de les diverses activitats dels telecentres municipals als barris. La regidora ha presentat aquesta proposta al Telecentre del Centre Cívic del carrer de Democràcia. Mínguez ha indicat que amb la iniciativa es vol potenciar el coneixement de Lleida a través de les visites turístiques com a exercici dins del marc de la formació en les tecnologies de la informació i la comunicació. També es pretén incrementar l'estima de la ciutat entre els usuaris dels telecentres, de manera que passin a ser-ne descriptors, així com afavorir la intercomunicació i la integració dels usuaris nouvinguts. Descripció de l'activitat Els usuaris de la Xarxa de Telecentres que, un cop realitzada la formació corresponent, participen en aquesta acció, recorreran i coneixeran - tot realitzant diferents rutes de la ciutat- la història, dades culturals, turístiques, històriques rellevants de la ciutat. Paral·lelament a la coneixença de la ciutat i les seves rutes, els i les participants, aniran prenent imatges fotogràfiques, en format digital de les mateixes. Després, dins l’activitat en els telecentres i sota la supervisió i suport dels seus monitors (tècnics/ques d’Accés-IMI) utilitzaran els materials, informacions, sensacions, records, experiències, etc. per confeccionar els seus propis Blogs i pàgines web en que faran un relat explicatiu de la seva experiència. En el cas d’usuaris de telecentres que siguin nouvinguts, aquesta activitat servirà, no només per a conèixer la ciutat que els acull, sinó també per afavorir la intercomunicació i la integració social. Unió de Noves Tecnologies i cultura i coneixement de la ciutat En aquesta activitat s’uneixen, per tant, les noves tecnologies i el coneixement de la pròpia ciutat. És, per tant, un exemple de com l’ús i coneixement de les tecnologies pot millorar la comunicació, la cultura, i augmentar les possibilitats dels ciutadans i ciutadanes de gaudir, compartir i conèixer. Aportació de Turisme de Lleida Turisme de Lleida aporta el seu assessorament respecte els continguts de les visites i rutes, així com els guies que possibiliten la presentació, la planificació de les mateixes i el material turístic i documental a emprar en cada ruta. Inici de l'experiència La primera ruta d’aquesta activitat serà al Castell de Gardeny i es durà a terme els dies 3 i 10 d’aquest mes d’abril. Els resultats seran presentats i exposats a Internet. Altres rutes previstes i planificades posteriors tindran com a objectiu la coneixença del Museu de l’Aigua. Museu de Lleida, la Lleida Medieval, la Paeria etc. El resultat de la campanya formarà part de les accions realitzades per l’Ajuntament de Lleida en el marc del dia Internacional de Internet, al mes de maig. Xarxa de de Telecentres: · El Mercat · Calidoscopi · Mediateca Josep Alcobé · Centre Cívic Democràcia · Centre Cívic Magraners · Local Social de la Mariola · Centre Cívic Raïmat · Centre Cívic Secà · Centre Cívic Suchs · Centre Cívic Balàfia · Centre Bonaire · Centre Santa Cecília · Centre Cívic Pardinyes · Centre d'informació juvenil · Aula Òmnia Centre Històric · Punt Òmnia AA.VV Blocs J.C. · Punt Òmnia Pius XII · Blondel Properament: Cappont, Ereta i Llívia.